Hvor mange Cal om dagen


gabriel28
 Share

Recommended Posts

Hej alle i kloge mennesker

Jeg har været på skole i kostsammensætning, og mener selv, at jeg har godt styr på denne del - Men! Hvor mange cal skal jeg spise dagligt, altså hvad har jeg nøjagtigt brug for? Der findes jo diverse omregningstabeller mm. på nettet, men alle giver forskellige udsagn, så nu kunne det være rart, at få et levende menneskes mening med.

Jeg er kvinde

28 år

vejer et sted mellem 57,5 kg og 58,5 kg

jeg er 170 cm høj

Styrketræner hårdt (de store muskelgrupper primært) 2-3 gange om ugen

Cykler ca. 15-18 timer om ugen (heraf ca. 3 timers meget hård træning VO2Max træning, Watt-træning mm)

Jeg er studerende/har lidt aktivitet i hverdagen - men er ret stillesiddende ud over træningen.

Pt. spiser jeg omkring 2400cal om dagen, men er det nok?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder vægten, så indtager du den energi du bruger.

Tager du på, indtager du for meget.

Taber du dig, indtager du for lidt.

I hvert fald på papiret men det er ikke meget du indtager - dette rettet i forhold til mit første indlæg.

Hvis du skal bruge et kalorietal, slipper du nok ikke udenom at tælle kalorier i en periode (måske 2 uger for at udelukke de naturlige udsving i vægten) hvor vægten er stabil og så tage et gennemsnit.

15-18 timers cykling om ugen og styrketræning oven i. Det er ret meget! Er du træningsnarkoman eller er du "noget" inden for cykling?

Hvis du har lyst, må du gerne oprette logbog - din træning lyder yderst spændende.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej alle i kloge mennesker

Jeg har været på skole i kostsammensætning, og mener selv, at jeg har godt styr på denne del - Men! Hvor mange cal skal jeg spise dagligt, altså hvad har jeg nøjagtigt brug for? Der findes jo diverse omregningstabeller mm. på nettet, men alle giver forskellige udsagn, så nu kunne det være rart, at få et levende menneskes mening med.

Jeg er kvinde

28 år