Bylder af proteinpulver - alternativ?


sebbe1991
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg leder efter en proteinpulver, som jeg ikke får bumser af. Nu siger jeg bumser, men det er faktisk deciderede "bylder", jeg får i ansigtet, hvis jeg indtager proteinpulver. Jeg har kun prøvet følgende proteinpulver (blandet med vand): Dymatize ISO-100, som skulle være helt uden laktose, der ellers skulle være det "stof", der frembringer bumser hos nogen. Det skal siges, at jeg får samme "bylder", hvis jeg drikker mælk. Jeg har læst mig lidt frem til på nettet, at der kan være fordi proteinen er isoleret eller noget lignende, hvorfor nogen reagerer med at få enten bumser eller bylder.

Mit spørgsmål er så; har I hørt om noget lignende og kan I evt. komme med et forslag til, hvordan jeg kan få en eller anden form for shake med højt proteinindhold? Jeg har læst lidt om sojaprotein, men jeg ved ikke, om der vil ske det samme, hvis jeg indtager dette, da proteinen jo stadig er isoleret… Jeg har ikke det store forstand på det, men det håber jeg, at I har...

Ha' en go' aften :-)

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg selvfølgelig ikke din præcise situation. Men det der ofte sker, er at folk gerne vil tage muskelmasse på, hvorefter de får at vide, at de skal spise store mængder mad. Jo større mængde mad, jo flere affaldsstoffer (som udgangspunkt), desto mere uren hud. Derefter giver folk proteinpulver og mælk skylden, uden der er hold i beskyldningerne.

Der er umiddelbart ikke noget i hverken proteinpulver eller mælk der kan sættes i direkte forbindelse med bumser eller bylder (lyder ret ekstremt). Laktose giver ikke uren hud, men kan give maveproblemer hvis man er laktose-intolerant. Proteinpulver indeholder ikke laktose.

Link to comment
Share on other sites

Nu må man ikke reklamere for produkter, men hvis du googler lidt rundt kan du se at der er kommet alternativer i form af risprotein pulver (Smager virkelig gyseligt), ærte-protein pulver (Kan til nøds bruges) og soya-protein pulver.

Sørg dog for at rigtig mad er din primære næringskilde også efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg selvfølgelig ikke din præcise situation. Men det der ofte sker, er at folk gerne vil tage muskelmasse på, hvorefter de får at vide, at de skal spise store mængder mad. Jo større mængde mad, jo flere affaldsstoffer (som udgangspunkt), desto mere uren hud. Derefter giver folk proteinpulver og mælk skylden, uden der er hold i beskyldningerne.

Der er umiddelbart ikke noget i hverken proteinpulver eller mælk der kan sættes i direkte forbindelse med bumser eller bylder (lyder ret ekstremt). Laktose giver ikke uren hud, men kan give maveproblemer hvis man er laktose-intolerant. Proteinpulver indeholder ikke laktose.

Jeg er ikke ude på at "tage meget muskelmasse" på; jeg vil gerne holde mig rimelig slank - men markeret. Jeg er altså på ingen måde nogen "bodybuildertype". Jeg mener dog, at jeg bliver nødt til at få en eller anden form for højt proteinindtag lige efter træning, for at træningen overhoveder hjælper noget. Og nej, jeg spiser på ingen måde store mængder af mad - spiser faktisk helt normalt. Og jeg har lavet deciderede forsøg med indtagelse af hhv. mælk og proteinpulver over en længere periode, og de er med garanti begge en direkte årsag til mine bylder; og igen, jeg lyver ikke, det ér faktisk bylder, jeg får af det (røde store buler i huden som ikke kan trykkes).

Link to comment
Share on other sites

Det kan bestemt heller ikke afvises, at der findes et stof i proteinpulver/mælk du reagere kraftigt på, det kan bare ikke umiddelbart forklares videnskabeligt. Men hvis du ikke er ude på at forøge din muskelmasse, har du garanteret ikke brug for ekstra protein, bare du spiser nogenlunde normalt. Hele den gamle sang med at du skal indtage en masse protein lige efter træning, før træningen overhovedet har været effektiv, er helt forfejlet.

Hvis du er overbevist om at du ikke kan tåle mælk og proteinpulver, så er det vel bare at undgå disse ting? Det er selvfølgelig træls for dig, hvis det er alle mælkeprodukter du reagere på?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share