Sign in to follow this  
battman

Teknik i DB inc press

Recommended Posts

Du laver protraction i afslutningen af den concentriske fase, dvs du mister spændingen mellem scapula, skulderbladene.

Edit: hold skulderbladende tilbage trukket i afslutningen af den concentriske fase

Enig. Men generelt ser det IMO ud som der meget ringe, hvis overhovedet noget opspænd er at finde. Helt lav praktisk, så frem med bryset og tilbage med skuldrene. Personligt ville jeg måske tilte albuerne en lille smule mere ind mod kroppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Enig. Men generelt ser det IMO ud som der meget ringe, hvis overhovedet noget opspænd er at finde. Helt lav praktisk, så frem med bryset og tilbage med skuldrene. Personligt ville jeg måske tilte albuerne en lille smule mere ind mod kroppen.

Jep, ind med albuerne! 90 grader ud fra kroppen indad rotere dine skuldre uhensigtsmæssigt. 45-75 grader er et godt sted at ligge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg ville ikke lade armene passere brystkassen, da det kan være hårdt for dine skuldre, specielt når der kommer tung vægt på.

jævnfør:

Det bliver vi aldrig enige om. Hvis du udfører det som beskrevet er vandringen ikke længere korrekt. Gør du tilsvarende i bænkpres?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Også helt lav praktisk. Spænd op i kroppen, så du er stabil. Og prøv at fokusere dit blik mod loftet istedet for at følge med i hvor vægtene er (du burde have styr på hvor de er).

Ellers som de andre siger tilbage med skulderbladene og albuerne tættere på kroppen.

Men godt at høre du har fokus på teknikken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det bliver vi aldrig enige om. Hvis du udfører det som beskrevet er vandringen ikke længere korrekt. Gør du tilsvarende i bænkpres?

Vandringen eller ROM (Range of Motion) er "korrekt" for mig, da jeg har en udsat venstre skulder. Det kommer jo i bund og grund an på ens individuelle fysisk, derfor laver jeg heller ikke bænk press, men db press på gulvet. Det fungerer bare bedre for min krop, og desuden kan man presse sig selv mere uden at tænke på en spotter.

Får man mindre gains når man ikke kører bevægelsen, som du anbefaler? Det er der sikkert mange meninger om, men jeg er ganske tilfreds med min fremgang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandringen eller ROM (Range of Motion) er "korrekt" for mig, da jeg har en udsat venstre skulder. Det kommer jo i bund og grund an på ens individuelle fysisk, derfor laver jeg heller ikke bænk press, men db press på gulvet. Det fungerer bare bedre for min krop, og desuden kan man presse sig selv mere uden at tænke på en spotter.

Får man mindre gains når man ikke kører bevægelsen, som du anbefaler? Det er der sikkert mange meninger om, men jeg er ganske tilfreds med min fremgang.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "gains". Men hvis man gerne vil være god (stærk) i bænkpres så nytter det andet ihvertfald ikke noget. Der er massere af fornuftige alternativer til at træne bryst, triceps og skulder muskulatur end bænkpres (og varianter) af samme, så det skal man naturligvis blot gøre hvis det virker bedre for en.

Men at korrigere andres prese øvelser så de tager hensyn til en skylder skavank man selv har, giver ikke meget mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dårlig teknik.

Du smadrer vægtene ned mod gulvet. Det tager ikke engang et halvt sekund, og det skal helst tage ihvertfald 2 sekunder hvis målet er muskelmasse. Dvs du skal recucere tempoet ned af til 1/4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dårlig teknik.

Du smadrer vægtene ned mod gulvet. Det tager ikke engang et halvt sekund, og det skal helst tage ihvertfald 2 sekunder hvis målet er muskelmasse. Dvs du skal recucere tempoet ned af til 1/4.

Hvorfor?

Edited by Henrik C

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvorfor?

Man har ofte begrænset kontakt til brystet hvis man smadrer vægten op og ned. Der ud over så går jeg ud fra at formålet med øvelsen for ham er at få masse på brystet. Den negative fase er vigtig for at få et hypertrofi respons, og den øgede TUT, resulterer i større udtrætning.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dårlig teknik.

Du smadrer vægtene ned mod gulvet. Det tager ikke engang et halvt sekund, og det skal helst tage ihvertfald 2 sekunder hvis målet er muskelmasse. Dvs du skal recucere tempoet ned af til 1/4.

Chad waterbury henviser i flere af hans artikler til flere undersøgelser der viser større øgning gennem hurtig eccentrisk bevægelse.

Edited by WolverineBjj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chad waterbury henviser i flere af hans artikler til flere undersøgelser der viser større øgning gennem hurtig eccentrisk bevægelse.

Flere undersøgelser siger du? Kan du linke til én af artiklerne, samt undersøgelserne som han henviser til?

jeg har læst en af hans artikler der omhandler excentrisk fase, og der står at det udelukkende er en broscience teori han har.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flere undersøgelser siger du? Kan du linke til én af artiklerne, samt undersøgelserne som han henviser til?

jeg har læst en af hans artikler der omhandler excentrisk fase, og der står at det udelukkende er en broscience teori han har.

Jeg kan ikke huske den præcise artikel og jeg er sikker på du forstår hvis jeg ikke gider igangsætte en efterforskning, så du må tage mit ord for det. Hvorvidt undersøgelsen han henviser til er legit skal jeg ikke være dommer over da jeg ikke læste den

Edited by WolverineBjj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this