Bedste vægttabsprogram til spinning


bøllebob
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har en spinningcykel og er begyndt at bruge den meget.

Men jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst taber mig mest muligt. Udover spinning, har jeg fokus på kosten og vil snart begynde at styrketræne også.

Da jeg har smerter i mit knæ ved tunge belastninger efter nogle operationer, spinner jeg kun med moderat belastning. Men so far har jeg gjort sådan at jeg har varmet op i 5 minutter og så sat belastningen så meget som det kunne lade sig gøre for mit knæ. Og så har jeg bare kørt derudaf i 1 time.

Min puls har ca været:

Efter 1 kvarter: 110

Efter 30 minutter: 135

Efter 45 minutter: 155

Efter 1 time: 170-180 alt efter hvor meget jeg giver den gas til sidst.

Hvordan ser ovenstående ud ift at jeg gerne vil tabe mig? Er det bedre med intervaltræning? I så fald hvordan kan sådan et intervalprogram se ud hvis jeg vil spinne i 1 time? Eller 45 minutter?

Håber der er nogen der vil tage sig tid til at hjælpe. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke så meget om spinning og kan derfor ikke hjælpe dig med et decideret program..

Jeg ved dog, at hvis du laver intervaller de sidste 10-15 minutter af din træning, så øger du efterforbrændingen væsentligt :)

Jeg bruger crosstrainer, og jeg kører de sidste 10 min hvor jeg giver maks gas i 30 sekunder så ned på moderat i 2 min så gas i 30 sekunder, 2 min moderat og så gas i 30 sekunder og slutter af med moderat :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share