Det sidste fedt.


hoenz
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg har de sidste 4-5 måneder tabt mig 20 kg. fra 96 kg til 76 kg og er 176 cm.

Jeg har nu det problem som de fleste bakser med, det sidste fedt på maven.

Jeg syntes jeg dyrker så meget motion, og holder stadig min nye sunde livsstil som jeg har tabt 20 kg på.

Jeg kan dog ikke se nogle resultater på maven mere.

Min træningsuge ser således ud.

Mandag - 1 times spinning

Tirsdag - Intensiv styrketræning af 2 muskelgrupper

Onsdag - 1 times spinning

Torsdag - Crossfit eller styrketræning

Fredag - Træningsfri

Lørdag - Intensiv styrketræning af 2 muskelgrupper.

Søndag - Intensiv Styrketræning af 2 muskelgrupper (hver anden uge træningsfri søndag i stedet for fredag)

Mit spørgsmål er nu, er mit træningsprogram omtimalt for mit næste ønskede mål om at tabe fedt på maven eller skal jeg gøre noget anderledes? Jeg vil selvfølgelig samtidig ikke miste muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Hej :)

Dette er et meget interessant indlæg for mig, da jeg også lige mangler det sidste efter også at have tabt 20 kg!

Jeg synes din træning ser god og varieret ud, dog tænkte jeg på, om du ville uddybe, hvad du gør når du styrketræner? Du skriver at du styrketræner 2 muskelgrupper - er det så de samme 2 grupper alle styrketræningsdage eller varierer du det? :) Du skriver også, at du hver anden uge træner fredag og holder træningsfri søndag, men så får du jo 3 dage i træk med styrke, hvilket selvfølgelig er fint, så længe du ikke træner de samme muskler alle dage :) ?

Laver du mavebøjninger? For jeg har hørt (kan desværre ikk huske kilden, men jeg mener det er iform), at det ikke er mavebøjninger, som er effektive, men de stationere maveøvelser, som f.eks. planke der virker! Ydermere tror jeg det er nødvendigt, at variere øvelser til maven MEGET, så man nogle gange træner planke, andre dage træner at løfte lænden med spænding eller armbøjninger med spiderman twist (løfte knæ hen til albue) osv. for maven "vænner" sig hurtigt til bestemte øvelser.. En hurtig google søgning burde kunne give inspiration til nye øvelser :) Man kan selvfølgelig godt genbruge, bare man undgår at gro fast i en bestemt rutine :)

Men som sagt jeg har samme problem, så kan være du ligesom mig, gør alt det jeg har skrevet ovenfor, også er jeg med på en lytter til andre forslag :)

Link to comment
Share on other sites

Står vægten stille eller taber du dig stadig andre steder end på maven? Hvis den står stille, hvor længe har den så gjort det?

Hvordan kører din kost? Har du overblik over, hvor mange kcal du ca. indtager om dagen? Hvis vægten står stille, har det sandsynligvis med kosten at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Min vægt står stille. Men det har jeg taget for gode varer, da styrketræningen også spiller ind med relativt øget muskelmasse.

Jeg vil skyde på jeg indtager mellem 2000 og 2500 kcal om dagen. Jeg spiser følgende.

Morgenmad - En lille skål havregryn og en proteinshake.

Mellemmåltid - Appelsin

Froskost - halv tallerken blandet salat og en rugbrød med fiskepålæg eller et stykke kylling.

Mellemmåltid - Appelsin

Aftensmad - Kylling eller fisk og salat/rodfrugter.

Link to comment
Share on other sites

Ligesom KåreS vil jeg foreslå en nedregulering af kalorieindtaget. Du kan jo ikke spise det samme som for 5-10-15 kg siden og fortsat tabe dig :-) Dog kan jeg ikke helt se, hvordan det du har skrevet ned bliver 2000-2500 kcal om dagen, medmindre det er meget store portioner?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share