Forbrændte kalorier (Pulsur)


Donnerfar
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en habil spinner mener jeg selv. Og giver den stort set altid max gas.

Jeg bruger mit pulsur Garmin Forerunner 310xt når jeg spinner. Egentlig mest til bare ramme de rigtige pulszoner.

Jeg går ikke så meget op i kalorie forbrændingen men noget undrer mig alligevel.

Efter en hård time siger mit ur typisk at jeg har forbrændt 350-450 kcal.

Jeg kan slet ikke få det til at hænge sammen med at andre og typisk folk som tydeligt er i noget ringere form end jeg siger de kan forbrænde 800-1000 på sådan en time.

Er der nogen der har en fornuftig forklaring?

Jeg ved godt man skal tage de målinger med et gran salt, men det er da alligevel en ret betydelig forskel.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke fordi jeg har den store viden, så jeg kan ikke uddybe mit svar, men jeg VED, at ens forbrænding bl.a. afhænger af vægten. Dvs. en person der vejer 70 kg vil forbrænde mindre end en der vejer 90 kg. Så hvis du er mindre end dem du sammenligner med, er det naturligt, at du vil forbrænde mindre. Der er selvfølgelig også andre faktorer, men det ved jeg endnu mindre om ;)

Link to comment
Share on other sites

Pulsen er ikke altafgørende for hvor meget du har forbrændt, men er en god indikator. Det der tæller er iltforbruget, da ilten er en stor del at forbrændingsprocessen. Derfor har din iltoptagelse en hel del at sige, når det kommer til kalorieforbrug. Jo bedre form, jo mere ilt optager du for hver indånding, og du bruger mere energi ved en lavere puls, end en der har en elendig form.

Vægten har ikke det helt store at sige ved spinning, da du ikke flytter din egen vægt, men bare træder i nogle pedaler. Det der har en del at sige, er hvor stor modstand cyklen er sat til. Jo større modstand, desto mere energi skal du bruge for at træde pedalerne rundt.

Rigtig mange tror de forbrænder 1000+ kcal ved en spinningstime, men det er sjældent realistisk. Folk der har en ringe form, tror ofte de forbrænder rigtig meget, fordi deres puls er relativ høj. Men deres iltoptagelse er også elendig, og derfor bliver kalorieregskabet urealistisk.

5-700 kcal ved en times spinning lyder umiddelbart mest sandsynligt.

Link to comment
Share on other sites

Pulsen er ikke altafgørende for hvor meget du har forbrændt, men er en god indikator. Det der tæller er iltforbruget, da ilten er en stor del at forbrændingsprocessen. Derfor har din iltoptagelse en hel del at sige, når det kommer til kalorieforbrug. Jo bedre form, jo mere ilt optager du for hver indånding, og du bruger mere energi ved en lavere puls, end en der har en elendig form.

Vægten har ikke det helt store at sige ved spinning, da du ikke flytter din egen vægt, men bare træder i nogle pedaler. Det der har en del at sige, er hvor stor modstand cyklen er sat til. Jo større modstand, desto mere energi skal du bruge for at træde pedalerne rundt.

Rigtig mange tror de forbrænder 1000+ kcal ved en spinningstime, men det er sjældent realistisk. Folk der har en ringe form, tror ofte de forbrænder rigtig meget, fordi deres puls er relativ høj. Men deres iltoptagelse er også elendig, og derfor bliver kalorieregskabet urealistisk.

5-700 kcal ved en times spinning lyder umiddelbart mest sandsynligt.

Det giver jo sådan set meget god mening.

Uret har jo ikke andre faktorer end vægt, alder og puls at beregne udfra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share