Fucking Svag


Hurr durr
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen!

Jeg vil meget gerne igang med lidt træning, så man måske bare kunne blive en smule ripped til sommer. (Jeg forventer ikke meget, men jeg er en splejs, og vil bare gerne have en smule markering. Især mine arme).

Men jeg ved ikke hvor jeg skal begynde? Er der nogen der har nogle meget nemme begynder guides? Helst nogen hvor man kan gøre det hjemme, for der kan jeg gøre det når som helst.

(helst uden pull-up bar, men hvis det er helt umuligt uden, er det selvfølgelig en mulighed).

Jeg er helt ekstrem svag. Hjælp mig... Jeg er ca. 186 høj og vejer 66kg. Jeg kan knap nok tage et par armbøjninger -.- ...

Jeg har kigget lidt rundt, men kan ikke rigtig finde noget.

Er taknemmelig for alle forslag!

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Så du vil gerne blive ripped, men har ingen muskel masse?

Du vil gerne have muskel masse, men helst uden brug af udstyr?

Well bro, du kommer nok til at ændre dine ambitioner lidt. Let´s face it, du har ingen masse. Det giver ingen mening at tale om at blive ripped når man vejer 66kg.

Det du har brug for er kalorier og træning. Og når jeg siger træning mener jeg ikke mavebøjninger, men træning med vægte. Ja du kan godt lave noget der hjemme, men one way or another får du brug for vægte (og ja, en pull up bar) hvis du skal have noget masse på.

Og hvis jeg skal være ærlig, så fornemmer jeg svagt at investeringen i et 1000krs vægtsæt ikke vil være vejen frem for dig. Ergo , meld dig ind i et trænings center og få lavet et program.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil til dels give Blackice ret, du får på sigt brug for vægte, og det får du bedst i et træningscenter.

MEN, når du skriver at dit nuværende niveau er sådan at du knap kan tage et par armbøjninger, så vil jeg da mene, at du sagtens kan starte op med et hjemme træningsprogram bestående af nogle armbøjninger, mavebøjninger, air squats, "kropshævninger" f.eks. ved at ligge under et bord og så med strakt krop trække dit bryst op til undersiden af bordpladen osv, sørg for at komme hele kroppen rundt, der er masser af kropsvægtøvelser at finde både ved søgning her på siden, men også på youtube.

Start du med det, find øvelser du kan lige kan klare at lave en 3-4 sæt med 10 gentagelser, (der er masser af måder at gøre gængse øvelser lidt nemmere på armbøjninger på knæene for eksempel) så kan du øge sværhedsgraden når du nemt kan lave dine gentagelse. gør det hver anden dag til du er sikker på du vil fortsætte med styrketræningen, så kan du til den tid begynde at melde dig ind i et center.

Men, du må ikke forvente at du bliver trænet at se på allerede til sommer, lidt pump kan nok opnås, men ikke nogen nævneværdig masse øgning.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hurr durr,

Enig med de andre - meld dig ind i et center med det samme.

Da jeg begyndte at træne var jeg også meget svag og tynd. Efter flere års træning som såkaldt Hardgainer kan jeg anbefale tre ting til at komme igang med:

  • Eat like it's a job - ALLER vigtigst - der skal mere mad end, end du tror. Ellers sker der ingenting..
  • Lav et Full Body program baseret på de 3 store øvelser (squat, dødløft og bænkpres)
  • Træn 3 gange om ugen i 45 minutter per session.

Grove guidelines, I know, men det kan måske give dig en idé om, hvilken retning, du bør gå.

Læs eventuelt mere på bloggen om Fitness for Hardgainers: http://www.stærkdreng.dk/

Edited by StærkDreng
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share