kcal underskud


Simon Weis Johansen
 Share

Recommended Posts

Hejsa folkens.

jeg er en 16 årig dreng som har en smule fedt tilbage og tabe, som jeg rigtig gerne vil af med til sommer.

jeg træner boksning 2 timer 2 gange om ugen (høj intensivitet) + styrketræning 2 gange om ugen og skal til at begynde spining 1 gang om ugen.

men jeg har hørt en del om at det gælder om at have kcal underskud og så er jeg begyndt at tænke på hvordan man finder ud af hvad ens energi underskud er?

nogle der ved det? :-)

Link to comment
Share on other sites

Du finder ud af, hvor meget dit ligevægtsindtag er, fx ved hjælp af denne beregner: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/ (det tal der står ved totalt energiforbrug). Det er de kalorier, du forbrænder.

Derefter finder du ud af, hvor meget du spiser ved at tælle kalorier på det du indtager i løbet af en dag - både mad og drikke. Det kan du selv regne ud ved at kigge på næringsdeklarationerne på din mad eller ved at taste din mad ind på fx madital.dk, shapeup club (app), kostdagbogen på iform.dk eller madlog.dk.

For at være i underskud, skal du selvfølgelig indtage færre kalorier end du forbrænder. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share