Mig vægttab går den forkerte vej!


ThomasTT
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er i min 2. Uge i min nye livsstil med sund kost og motion.

Jeg træner cardio og styrke 5-6 gange om ugen og spiser mellem 1200 og 1500 Kcal dagligt.

Der er sket det at jeg har taget 9kg på?

Findes der en logisk forklaring fordi jeg lige er startet?

Jeg er 185cm høj og vejede 133 da jeg startede og er nu på 142.

Jeg håber der er nogen der har et svar :-)

Link to comment
Share on other sites

Det var godt nok vildt meget!

Er du begyndt at tage kosttilskuddet kreatin? For hvis du er, kan det være en del af forklaringen. Uanset hvad, er det med stor sandsynlighed ophobet væske, hvis du rent faktisk kun spiser 12-1500 kalorier dagligt.

Hvorfor du har ophobet så meget væske, kan dog være svært at svare på.

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Jeg er ny på motion online, men jeg har arbejdet som personlig træner i lidt over 10 år:

Der er mange der siger at de har for lavt stofskifte og derfor er overvægtige når de kommer til mig. I de fleste tilfælde viser det sig dog ikke at være tilfældet. Men det kunne godt lyde som om at du har et alarmerende lavt stofskifte. Hvis jeg var dig ville jeg få en tid hos din læge og få lavet en blodprøve der vil indikere om dette skulle være tilfældet.

Ophobning af væske kan naturligvis også være årsagen. Hvis dine veneklapper ikke er i stand til at pumpe blodet tilbage til hjertet så kan der opstå væske ansamlinger specielt i benene.

Til sidst så vil jeg også gerne understrege det som Heikichi benævner at 1200-1500 kalorier om dagen er ALT for lidt! Det er rigtigt at man får energi af at bruge energi, men du er også nød til at tænke på din krop som en maskine der har brug for brædstof for at fungere optimalt. Afhængigt af dit aktivitets niveau ville jeg sige 2500-3000 kalorier. Du gør faktisk din krop svager ved ikke at give din krop nok energi, hvilket er tilfældet med din nuværende kostplan.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Thomas.


Jeg glemte helt at sige at jeg synes det er super sejt det du er igang med! Det lyder som om det går fremad trods alt. Du har min dybbeste og mest oprigtige respekt! Held og lykke med dit vægttab!

Du er meget velkommen til at skrive en privat besked til mig, hvis du får brug for nogle gode råd.

Jeg har erfaring med stort set alt inden for motion og kost.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share