Vægttab hjælp - mave


LnQ
 Share

Recommended Posts

Hej

jeg vil gerne have nogle træningsråd til at forbrænde max muligt i den tid jeg træner

selve kosten prøver jeg at holde ala stenalderkost http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=1621

Hver morgen løber jeg cirka 3km/t i en hastighed af 13km/t 5min a gangen. ifølge maskine forbrændes der 222 kcal.

jeg skal lave mere ind jeg indtager så burde jeg jo gå ned i vægt....kan mærke at bukser at blive løsere men maven er stadig den samme det den jeg vil slimme ned.

Det er mave området jeg er fokuseret på da det der buksen strammer.

Link to comment
Share on other sites

Du kan desværre ikke selv bestemme, hvor fedtet forsvinder fra. Det lyder til, at du er på rette vej efter som du kan mærke forskel på dit tøj - så fortsæt i den rigtige retning, så skal maven nok følge trop på et tidspunkt. Men ingen kan fortælle dig, hvornår det sker.

Hvis du gerne vil forbrænde mere under din træning, gælder det om at træne i længere tid ved samme intensitet, eller om at sætte intensiteten op. Derudover er det en god idé at supplere med styrketræning nogle gange om ugen. :)

Link to comment
Share on other sites

Løfter os lidt vægt i når benene er trætte så skal de have lidt hvile...

Jeg prøver at holde pulsen opper så vidt muligt.

Det jeg efterspørger er egentlig øvelser der træner flere områder dermed mere forbrænding eller høj forbrænding øvelser.

Eller burde jeg træne igennem en dag og så pause en dag?

PT trænes der cirka 30-45 min hverdag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener. Men hvis du efterspørger styrketræningsøvelser, der træner flere områder og dermed giver en højere (efter-)forbrænding, så skal du have fat i store øvelser som squat, dødløft, bænkpres og pull-ups (alternativt pull-downs).

Hvis du efterspørger cardiotræning, hvor du forbrænder mere, henviser jeg til mit første svar og vil så tilføje, at du måske kunne prøve spinning, hvor man forbrænder rigtig mange kalorier og virkelig får pulsen op (så vidt jeg ved - jeg har aldrig selv prøvet det). Eller måske nogle andre hold, som fx step (jeg er stor fan), thai-bo/boksning/kick-boksning eller nogen dansehold som fx zumba. Svømning er også godt, når der skal forbrændes noget! Grunden til disse forslag er, at nok forbrænder man ikke kalorier lige så hurtigt som ved fx løb - til gengæld kan man blive ved i længere tid. Og vigtigst af alt, så kommer man igen og igen, hvis man synes det er sjovt, og så er der måske større chance for at man kommer af sted og ikke går død i det. Personligt løber jeg kun som opvarmning, fordi jeg synes det er dødsygt, så hvis jeg skulle basere min konditionstræning på løb, ville jeg ikke komme nogen vegne.

Hvis du gerne vil holde fast i at løbe, kunne du følge et løbeprogram, så du med tiden kan løbe længere/hurtigere i stedet for at løbe det samme hver gang - så vil du jo også med tiden kunne forbrænde flere kalorier på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener. Men hvis du efterspørger styrketræningsøvelser, der træner flere områder og dermed giver en højere (efter-)forbrænding, så skal du have fat i store øvelser som squat, dødløft, bænkpres og pull-ups (alternativt pull-downs).

Tror jeg prøver overstående efterburn er jo gratis...ja løb er tørt især på løbebånd men det som du selv nævner der hvor man forbrænder mest...også det jeg ønsker men ja skal nok have fat i et løbe program og nogle styrke træning øvelser.

Tak for tippet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share