Billeder af topformen..?


Hawrang
 Share

Recommended Posts

Jeg er nu nået dertil i min træning, hvor jeg gerne vil have taget nogle billeder af min "form". Jeg synes efterhånden at det er på tide. Har trænet seriøst i flere år.

Er der nogen herinde, som har styr på hvordan sådan nogle billeder skal tages. Specielt så man kommer til at se så rippet ud som muligt? Hvordan skal lyset være etc.?

Er der nogen som kender nogle gode fotografer, som har prøvet det før og du/I vil anbefale?

Specielt rettet mod JS. Hvordan var din lyssætning da du fik taget billederne? Hvad kamera osv? Er der noget specielt man skal huske, når der skal tages sådan nogle billeder?

Tak!

Link to comment
Share on other sites

Generelt giver lys lige forfra (f. eks. blitzlys :devil: ) flade billeder uden dybde. Skal der liv og dybde på papiret skal lyset komme fra siden og/eller fra oven. Mener at kunne huske (har ikke tid til at finde tråden nu) at JS har udtalt at netop de billeder her på siden er taget med masser af oven og sidelys - var der ikke pgså et navn på en fotograf?!?. Desuden er der også en tendens henimod, at sort/hvis billeder giver et mere kontrastfyld indtryk.

Så vil du se rippet ud, er det bare om at få lyset ind fra siden/oven, så der kastes så mange skygger fra muskulaturen som muligt. Hvad angår specifick udstyr er jeg blank, men en ekstern blits eller spot er nok et must i dit tilfælde.

Link to comment
Share on other sites

Mit avatar foto er taget af Paul Taylor i London, som betaling for noget modelarbejde!

Dette foto er taget med kunstlys fra oven og fra siden med konventionel negativ/positiv teknik!

Fotos til artiklen CUTS på Get Big er taget af Workout & Fitness fotografen Alex med Nikon digitalkamera i sollys!

Fordelen ved digitalteknik er, at du kan se resultatet med det samme, - og at man i samme session lynhurtigt kan tage flere hundrede "skud" uden store omkostninger til film, papirbilleder etc.

Den efterfølgende bearbejdning klarer Alex også for dig, - mine blev skudt i farve, vent til sort/hvid, beskåret og justeret for kontrast m.m.

Jeg mener prisniveauet for en session ligger på 1200-1500kr incl. CD!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share