Hjælp vægttab..


Hulubuluu
 Share

Recommended Posts

Hej :-)

Jeg er en ung kvinde på 22 år og nu skal jeg simpelthen tabe mig!

Jeg vil bruge 1-2 timer i fitness centret 5 - 6 dage i ugen og holde mig på ca. 1400 kcal om dagen.

Det vil være en blanding af cardio og styrketræning.

Jeg er omkring 160 og vejer ca. 80 kg.. Så jeg trænger virkelig!

Jeg tænker at mit mål er at tabe omkring 15 kg på 4 måneder.. Er det komplet urealistisk? Jeg ved jo godt, at der også vil blive opbygget lidt muskelmasse, så vægten er ikke alt afgørende, dét er spejlbilledet ;-)

Jeg ved godt hvordan jeg bør spise, men jeg har desværre hygget lidt for meget om aftenen og dét skal jo så ophøre nu!

Jeg tænker dog lidt på, om jeg bør benytte mig af noget proteinpulver efter træning hver dag? Jeg har ladet mig fortælle at kasein pulveret er det bedste til vægttab da det optages bedre i kroppen.. Er det sandt? Eller er det fint med valleprotein?

Og er det helt bandlyst med lidt fuldkornspasta, brune ris eller kartofler engang imellem? Jeg tænker et par gange i ugen...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du virkelig kommer i nærheden af de mål, du har sat dig, skal du nok tabe dig. Det du skal huske, er at du lægger dit liv om. Du skal ikke bare tabe dig og så gå tilbage til at lave "normalt". Hvis du virkelig vil det her, så går du ind til det med videnen om, at du aldrig kommer til at leve som du gør lige nu igen - det på godt og ondt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Søde
Jeg er samme højde som dig, er 45, og har altid været næsten for tynd (50 kg) - dvs. indtil jeg blev gravid. Før kunne jeg ikke tage på og var på fedekur, men intet hjalp. Det resulterede jo i, at jeg var forvænt med at kunne spise ALT uden at tage på, men ikke mere - øv! ;-)

Anyway, for et par år siden vejede jeg 68 kg og gik på en særlig kur og smed 14 kg på 4 uger, men den er hård! Jeg holdt vægten næsten et år, men blev så stresset og "faldt i" igen. Ved dette årsskift vejede jeg 72 kg.

Jeg startede op på kuren igen, men havde kun viljestyrke til knap en uge. I stedet blev jeg anbefalet madlog.dk, som jeg nu kører. Jeg har tabt mig 5 kg siden 1. februar. Nu synes jeg, det går for langsomt, men det er fint nok, for jeg lægger min kost om og lærer meget om at spise det rigtige, de rigtige kulhydrater og den rigtige kombi af kulhydrater, protein og fedt. Det er på nogle punkter skønt, på nogle hårdt og jeg synes, jeg ofte er sulten. Jeg træner 2-3 gange om ugen: stram op hold, pilates og den slags og fitness.

Nå men du skal vide, at du er sej! - og at du gør det rigtige. Du får det meget bedre med dig selv, har det bedre både fysisk og psykisk, så pøj, pøj, det skal du nok klare. :-)

Knus

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en god strategi, MEN! hvis du ikke har været vant til at træne, er det MEGET ambitiøst at ville træne 1-2 timer 5-6 gange om ugen! Dermed ikke sagt det ikke kan lade sig gøre, men jeg ville nok personligt starte med 1 time 4-5 gange i ugen, og de dage hvor du træner, vil jeg mene du skal indtage lidt flere kalorier end de 1400, måske 1600? Det er for at sikre, at din krop får den næring den har brug for til at restituere, så du stadig opbygger kroppens muskler, istedet for at nedbryde dem :)

Omkring proteinpulver: det er et fint supplement hvis man vil have det nemt, men man kan sagtens få stillet de næringsmæssige behov gennem kosten, det kræver bare at man spiser det rigtige! Prøv evt. madital.dk, madlog eller iformkostdagbog.dk (jeg bruger selv sidstnævnte og er kun begejstret :) )

Link to comment
Share on other sites

Hvis du spiser normalt er der overhoved ingen grund til at tage shakes.

Hvis du er på kalorie reduceret diæt, er der sgu sjovere ting at gemme kalorierne til, en en Shake.

Der er så mange andre ting i ens træning der kan optimeres med større effekt, før shakes osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share