tab af cm. men ikke kg?


sandym
 Share

Recommended Posts

Halløj derude.

Jeg er lidt uforstående ove for min krop i øjeblikket.

Jeg er inden for den sidte mdr. gået fra at være 89 cm i taljen til nu og være 85 cm

mine hofter er dog kun gået fra 109 til 108,5 cm - stort set uændret.

min vægt til gengæld svinger ekstremt!

jeg er gået i fra at være 81 kg til 78,5 kg til nu 79,8 kg.

Inden for de sidste 14 dage er jeg begyndt på styrketræning af kroppen (2 gange om ugen)

derudover løber jeg 2-3 gange om ugen, og rider 1-2 gange om ugen.

min kost er ændret mere mod Paleo diæt - spiser mere eller mindre grøntsager, frugt og kød og prøver ihærdigt at komme uden om, slik mv.

Er der nogle der kan fortælle mig, hvorfor min vægt stiger, mens cm i taljen forsvinder, men hofterne nærmest er uændret.

jeg er 170 cm høj. vejer pr. dags dato de 79,8 kg. Jeg er knoglemæssig bred, og har fået af vide at min normalvægt bør ligge mellem 68 - 70 kg.

Nogle gode råd anyone??

Link to comment
Share on other sites

I og med du er begyndt at øge din træning og især styrketræningen betyder at du øger din muskelmasse.. Muskelmasse fylder mindre end fedt men vejer mere! Så forklaringen er nok at du har tabt lidt fedt, men til gengæld taget på i muskler...

Hvis du gerne vil tabe dig er motion selvfølgelig en vigtig del af det, men det er meget vigtigere at få styr på kosten... Det er gennem kostændringer at du vil se resultaterne..

Paleo kan helt sikkert være vejen frem, så hvis det er noget du kan lide (og klare) så fortsæt med at følg paleo og jeg er sikker på at du vil se resultater hurtigt!

Link to comment
Share on other sites

I og med du er begyndt at øge din træning og især styrketræningen betyder at du øger din muskelmasse.. Muskelmasse fylder mindre end fedt men vejer mere! Så forklaringen er nok at du har tabt lidt fedt, men til gengæld taget på i muskler...

Hvis du gerne vil tabe dig er motion selvfølgelig en vigtig del af det, men det er meget vigtigere at få styr på kosten... Det er gennem kostændringer at du vil se resultaterne..

Paleo kan helt sikkert være vejen frem, så hvis det er noget du kan lide (og klare) så fortsæt med at følg paleo og jeg er sikker på at du vil se resultater hurtigt!

Hej Wally.

Tak for rådet!

Er meget glad for paleo, og føler ikke at jeg mangle noget når jeg spiser efter denne.

Jeg styrketræner hjemme og har følgende:

1 kettlebell a 4 kg, samt 1 kettlebell a 6 kg.

Derudover 2 dumbells på 2 kg hver.

Jeg køree program med kettlebell og presser mig selv så hårdt som muligt.

Indtil videre er de to kg dumbell hårde, men tror du jeg bør overveje at købe nogle tungere.

Evt. 4 el. 6 kg??

Link to comment
Share on other sites

Det var så lidt :)

Jeg er ikke ekspert i træning , så jeg skal passe på med at give alt for mange råd....

Til start er det sikkert fint men jeg er sikker på at du vil udvikle dig med tiden og dermed også får brug for større vægte ...

Når dit primære mål er vægttab er det bedste umiddelbart kosten og så motion - både i form af cardio og styrke...

Held og lykke - jeg er selv begyndt på paleo for en måneds tid siden og har allerede set store resultater, så det er bare med at hænge i:)

Link to comment
Share on other sites

Et vægtudsving på et par kilo er ikke noget at råbe vagt i gevær for. Det er formentlig væske der er skyld i de udsving du oplever. Bare tænk på hvor meget du sveder under en løbetur. Hvis du ikke får drukket den væske som du har svedt ud, vil vægten naturligvis svinge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share