Tissetrang om natten efter træning


MA83
 Share

Recommended Posts

Det lyder umiddelbart af meget vand 2-3 liter på 2 timers spinning?? Men jeg er ikke vildt meget inde i udholdenhedstræning, så måske er det ganske normalt? Jeg vil bare tro at under spinningen er 1.5L vand tilstrækkeligt, hvis man ellers er en person der sørger for at være godt hydreret hele dagen igennem.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder af ektremt meget og så er det altid spørgsmålet om er det hård træning? Eller hvornår er det hård træning? Er hård træning ved 60-70% af din max puls? Er det når du træder et bestemt antal Watt? Hvor lang tid af de 120 min. kan betegnes som hård træning dem alle, 2/3 eller det halve?

Link to comment
Share on other sites

Til en spiningtime tømmer jeg selv 2 liter. En i omklædningen og en på cyklen - som regel kunne jeg godt have drukket en slat mere.

Men hvis du skal tisse hele natten, så HAR du drukket for meget. Tyder på overkompensering pga. dehydrering ved timens start, hvilket jeg selv lider af når jeg skal træne efter arbejde (uden toiletmuligheder) og så drikker jeg også så hurtigt til træning at kroppen ikke når at "tage" vandet men lader det rende igennem.

Prøv med mindre mundfulde så du får skyllet munden og se om det ikke virker.

Eller drik ½ liter en time og igen en halv time inden træningen så kroppen ikke craver væske på samme måde.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share