Hvorfor taber jeg mig ikke?


cdhcdh
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Jeg er en pige på 20 år. Jeg er 152 cm. og vejer pt. 62 kg.

Jeg spiser 1100 kcal om dagen, og bruger madlog til at holde styr på kalorierne. Jeg har spist sådan siden december, og har tabt mig 8 kg. Det jeg drikker er også med i mit daglige kalorieindtag.

Jeg træner fire gange om ugen, hvor jeg hver gang forbrænder 500 kcal. Jeg styrketræner full body to gange om ugen. Jeg har trænet på denne måde i 5 måneder.

Jeg har ikke tabt mig de sidste tre uger, og jeg forstår det ikke. Jeg har gjort 100% som jeg plejer, og jeg er ikke ligefrem på grænsen til at være undervægtig, så der er stadigvæk en del kilo at tage af ;)

Har I nogle gode råd til hvad jeg kan gøre? Jeg er ved at give lidt op, fordi jeg ikke har set det mindste resultat så længe!

Håber I kan komme med nogle gode løsninger :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stået i præcis samme situation :-) Og det lyder måske mærkeligt, men jeg satte mit kalorie indtag op. Og når du træner så meget som du gør, har kroppen brug for noget at arbejde med for at oppe din forbrænding, og der ville jeg mene at 1100 kcal ganske enkelt er for lidt :-) Prøv at adde et par hundrede kalorier til din kost, det giver også kroppen et lille wake-up call, som faktisk er til dit vægttabs fordel.

Håber du kan bruge det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke taber dig, skal du endelig ikke spise mere. Din basalforbrænding falder ikke pludselig helt ned, det er en gammel myte. Der kan være flere grunde til at et vægttab stagnere et par uger eller 3. Giv det lige et par uger mere, og se om der ikke sker noget.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Andre må endelig rette mig, hvis jeg skriver noget forkert her, men det kan da vel sagtens tænkes at, du tager på af muskler. At du rent faktisk taber kropsfedt, men går ikke ned i vægt, fordi du forøger muskelmassen. Du træner jo fullbody 2 gange om ugen, så det er helt naturligt, at du tager på af muskler, hvilket er godt.

Men ellers giv det lidt mere tid, svingninger og uregelmæssigheder er naturligt for folk, der træner. Du har jo opnået fine resultater i det lange løb :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share