For meget eller lidt?


trine1007
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er en pige på 20, der er 173 og vejer 58 kg.

Jeg træner ofte, gerne 3-4 gange i ugen, men alligevel er jeg ikk tilfreds..

Jeg synes selv jeg er tyk og vejer for meget, vil SÅ gerne ned og ligge på 55 kg. Er det forkert at have sådan en tankegang?

Lidt beskrivelse: lidt store lår, topmave og for meget på siderne..

Synes selv det ligner jeg er gravid på billedet :(

post-54842-0-28966200-1363722169_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal have et kvalificeret bud på hvordan du kan ændre din krops komposition fornuftigt, kræver det nok at du skriver hvad du træner.

Hvis dine 4 gange træning er 1/2 times Cardio med 60%HHR er det fx ikke så effektivt.

Et fornuftigt fullbody program eller endog crossfit, og dertil Cardio vil nok hjælpe dig til den krop du ønsker dig.

Det får du ikke af at spise mindre, eller ved at veje 4 kilo mindre....

Link to comment
Share on other sites

En klog mand (mig) har udtalt til ALT for damerne for nyligt: den flotteste krop en kvinde kan have er den hun selv er tilfreds med.

Det er meget lidt attraktivt for mig at høre på kvinder der altid brokker sig over at ville tabe "lige de ekstra par kg".

Fire træninger om ugen er rigeligt til at få en fin og veltrænet krop. Første skridt på vejen er at droppe al træning der hedder noget med "Body-xxxxx". Andet skridt på vejen er at læse her. Når du har læst det kan du passende læse videre her.

Tre gange hård styrketræning med en lille smule kardio bagefter og én gang hård kardio om ugen, så vil du nå dit mål indenfor 3 måneder - til den tid vil dit mål dog have ændret sig og du vil arbejde videre mod det nye mål. :)

Edit: Ovenstående links er til min egen blog. Ikke fordi jeg vinder noget ved det på nogen måde (jeg har ingen økonomiske interesser), men udelukkende fordi jeg ikke ser nogen grund til at skrive de samme ting igen.

Edited by Fame Boy
Link to comment
Share on other sites

En klog mand (mig) har udtalt til ALT for damerne for nyligt: den flotteste krop en kvinde kan have er den hun selv er tilfreds med.

Det er meget lidt attraktivt for mig at høre på kvinder der altid brokker sig over at ville tabe "lige de ekstra par kg".

Fire træninger om ugen er rigeligt til at få en fin og veltrænet krop. Første skridt på vejen er at droppe al træning der hedder noget med "Body-xxxxx". Andet skridt på vejen er at læse her. Når du har læst det kan du passende læse videre her.

Tre gange hård styrketræning med en lille smule kardio bagefter og én gang hård kardio om ugen, så vil du nå dit mål indenfor 3 måneder - til den tid vil dit mål dog have ændret sig og du vil arbejde videre mod det nye mål. :)

Hvorfor skal man droppe alt træning der starter med "Body-xxxxx"? :) Jeg er selv lige begyndt på holdtræning i FW (før var det kun styrke og crossfit, men da jeg flytter er crossfit ikke længere en mulighed), så jeg har prøvet bodyfit og synes da det var udemærket, men selvfølgelig ikke det sammen som crossfit, men det er jo heller ikke det det prøver at være!?

Til Trine1007, du vejer IKKE for meget, men det skader jo aldrig at man trimmer sin krop i form af styrketræning uanset hvor slank man så måtte være :)

Edited by Miehan
Link to comment
Share on other sites

Fordi de der body-xxxxx timer snyder dig til at tro at det er det produkt du gerne vil have. Det er det bare ikke.

Hvis du gerne vil ligne de modeller der sælger produktet skal du sådan ca. lave ALT andet end deres 20-years later aerobics. Bevares, man kommer til at svede og "den træning man kommer afsted til er bedre end den man ikke kommer afsted til" og alt det der, men hvis man vil have resultater bare lidt ud over det pinligt ordinære er det ikke vejen frem.

Du vil kunne forbrænde noget der minder om det dobbelte.

Link to comment
Share on other sites

Fire træninger om ugen er rigeligt til at få en fin og veltrænet krop. Første skridt på vejen er at droppe al træning der hedder noget med "Body-xxxxx". Andet skridt på vejen er at læse her. Når du har læst det kan du passende læse videre her.

Tre gange hård styrketræning med en lille smule kardio bagefter og én gang hård kardio om ugen, så vil du nå dit mål indenfor 3 måneder - til den tid vil dit mål dog have ændret sig og du vil arbejde videre mod det nye mål. :)

Nu ved jeg godt, du er en dygtig og klog mand. Men det der med at linke til sin egen blog og sige/hentyde, "her står sandheden", syntes jeg perosnligt er noget skidt. Du griner garanteret selv af alle de nye medlemmer der kommer på sitet og linker til deres egen (tåbelige)blog. Som sagt er jeg ikke i tvivl din blog er intelligent og lærerig, men jeg vil bare personligt opfordre til en lidt mere diskret henvisning til bloggen fremover :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt, du er en dygtig og klog mand. Men det der med at linke til sin egen blog og sige/hentyde, "her står sandheden", syntes jeg perosnligt er noget skidt. Du griner garanteret selv af alle de nye medlemmer der kommer på sitet og linker til deres egen (tåbelige)blog. Som sagt er jeg ikke i tvivl din blog er intelligent og lærerig, men jeg vil bare personligt opfordre til en lidt mere diskret henvisning til bloggen fremover :smile:

Det handler ikke så meget om at henvise folk til bloggen, som at komme med simple og fornuftige råd. Der er ingen vinding for mig på bloggen, men det er nu engang noget nemmere at henvise til noget man allerede har skrevet, fremfor at skrive det igen. Jeg synes ikke der er noget irrellevant i de indlæg jeg henviser til, og såvidt jeg kan huske er dette indlæg det eneste hvor jeg direkte har henvist til bloggen.

Jeg kunne naturligvis copy&paste, men det ville være lidt fjollet.

Edit: nu har jeg rettet mit første indlæg, så ingen bør være i tvivl om hvor linksne fører hen. :)

Edited by Fame Boy
Link to comment
Share on other sites

Edit: nu har jeg rettet mit første indlæg, så ingen bør være i tvivl om hvor linksne fører hen. :)

Så skal jeg nok lade være med at brokke mig mere :wink:

Som sagt, syntes jeg det er en skide god blog, det er slet ikke det. Helt fair at henvise til en blog, så længe der ikke er tvivl om hvad det er modtageren læser (en mere eller mindre tilfældig persons subjektive holdning til træning/kost, som ikke nødvendigvis er en endegyldig sandhed).

Link to comment
Share on other sites

Fordi de der body-xxxxx timer snyder dig til at tro at det er det produkt du gerne vil have. Det er det bare ikke.

Hvis du gerne vil ligne de modeller der sælger produktet skal du sådan ca. lave ALT andet end deres 20-years later aerobics. Bevares, man kommer til at svede og "den træning man kommer afsted til er bedre end den man ikke kommer afsted til" og alt det der, men hvis man vil have resultater bare lidt ud over det pinligt ordinære er det ikke vejen frem.

Du vil kunne forbrænde noget der minder om det dobbelte.

Altså forbrænde noget der minder om det dobbelte ved mere effektiv træning? Eller hvad mener du? Nu har jeg kun prøvet det to gange, men der var der stor fokus på squat og lunges f.eks. og er det ikke de mest effektive øvelser til baller og lår eller har jeg misforstået nærmest alt? :)

Link to comment
Share on other sites

Altså forbrænde noget der minder om det dobbelte ved mere effektiv træning? Eller hvad mener du? Nu har jeg kun prøvet det to gange, men der var der stor fokus på squat og lunges f.eks. og er det ikke de mest effektive øvelser til baller og lår eller har jeg misforstået nærmest alt? :)

Du har ikke misforstået nærmest alt, men dog en pæn del. :)

Lunges og squats bør udføres med vægt og ikke bare som milliarder af (dårlige) gentagelser til musik.

Og ja - forbrænde omkring det dobbelt ved mere effektiv træning.

Link to comment
Share on other sites

Så skal jeg nok lade være med at brokke mig mere :wink:

Som sagt, syntes jeg det er en skide god blog, det er slet ikke det. Helt fair at henvise til en blog, så længe der ikke er tvivl om hvad det er modtageren læser (en mere eller mindre tilfældig persons subjektive holdning til træning/kost, som ikke nødvendigvis er en endegyldig sandhed).

Havde det været ok hvis jeg havde henvist til loggen?

Link to comment
Share on other sites

Havde det været ok hvis jeg havde henvist til loggen?

Jamen, hvorfor skulle det ikke være ok?

Det er i min bog selvfølgelig altid helt fair at henvise til en blog, også selv om det er ens egen. Jeg syntes bare, at man lige så godt kan pointere over for læseren, at det er én enkelt persons subjektive holdning, så der ikke er tvivl. Det sker desværre ofte at blogs bliver læst som på niveau med videnskabelige artikler, hvorefter det bliver videregivet til omkredsen nede i fitnesscenteret. Det kan man sige er læserens eget problem. Jeg syntes bare, det er "god service" lige at pointere, hvad det er folk rent faktisk læser.

Lad mid da endelig understrege at dette er min subjektive vurdering af blogs, og jeg har pænt langt fra ret i alt....

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke misforstået nærmest alt, men dog en pæn del. :)

Lunges og squats bør udføres med vægt og ikke bare som milliarder af (dårlige) gentagelser til musik.

Og ja - forbrænde omkring det dobbelt ved mere effektiv træning.

Men der er da også vægt med? Og man bestemmer selv, hvor meget..? Så ved jeg godt der måske er nogen, som ikke tager særligt meget, men det ville de jo måske heller ikke gøre hvis de trænede styrketræning alene.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share