Hvordan: lille bagdel uden squats?


nannaviktoria
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg skal til at sammensætte et træningsprogram, som kan gøre det muligt for mig at opnå mine mål. Det skal indeholde øvelser som gør mine lår tyndere og dermed mest virker fedtforbrændede, men også muskelopbyggende. Har i evt. ideér til øvelser som vil kunne bruges? Derudover skal det siges at jeg vil arbejde på et såkaldt "gap" altså et mellemrum mellem benene, hvilket vil sige at jeg for at få "gap'et" ikke bare skal bruge øvelser som træne min inderlårsmuskel, da denne muskel derfor kun vil blive større og at det ikke er det jeg ønsker, men derimod øvelser, som kan forbrænde det fedt jeg har siddende på mine inderlår.

Derudover er jeg også meget interesseret i at løfte min numse + både reducere størrelsen på den og gøre den mere fast, men da jeg jo som før sagt er interesseret i at få mindre lår, anbefales det at man ikke udøver squats, da det også er med til optræne musklerne i lårerne, som derfor vil blive større.. Så nu vil jeg spørge jer om i har nogle gode ideér til nogle øvelser jeg vil kunne anvende? (både til lår, gap og numse/baller).

Mange tak på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke træne dine muskler mindre.

Mellemrum mellem benene er et fuldstændig vanvittigt kropsideal som nogen kvinder har. Jeg vil anbefale dig at finde noget andet at stile efter.

Når det så er sagt er det i din mad og ikke din træning at du finder den lysende sti. Kig eventuelt lige her.

Det såkaldte "gap" du leder efter er dog et tegn på underernæring og atrofi - små muskler og generel usundhed.

Du bruger passiv-formen "det anbefales at man ikke træner squat" - hvem er det lige der anbefaler det?

Edited by Fame Boy
Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt kan man vist ikke forbrænde fedt på specielle dele af kroppen, men må nøjes med at forbrænde fedtet som din krop vil af med først.. Jeg synes du skal lave squats hvis du vil opnå en bedre numse.. Hvis du ikke vil have så store ben/muskler skal du blot lave dem uden megen belastning, men til gengæld øge repetitionerne... Ellers som Fame boy skriver... Så er det kosten der skal være i fokus.. dog mener jeg at det er en smule overdrevet at snakke om decideret underernæring hvis en pige har et 'gap' mellem lårene... bare det ikke bliver koncentrationslejr gap, så vil jeg da mene at have set flere piger med 'gap' som ikke på nogen måde var underernæret...

Du skal ikke være bange for muskler... de fylder meget mindre end fedt ;)

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for svarene.

Fame Boy: det er på ingen måde et "underernæringsgap" jeg stiler efter, jeg er bare interesseret i at reducere mængden af fedt på mine inderlår uden at gøre min inderlårsmuskel betydelig større. Med hensyn til min kommentar om at det ikke anbefales at man træner squats, er det måske også lidt forkert formuleret. Jeg har bare læst at man for at få slankere lår skal undlade at træne squats, men jeg er stadig interesseret i at få trænet min numse.

Wally: Som du selv siger, kan man ikke forbrænde fedt bestemte steder på kroppen, hvilket jeg også har hørt, men jeg ville bare høre om der eventuel var en træningsform som var kendt for at forbrænde fedt på benene? :) Jeg er lettet over at du skriver at jeg godt kan lave squats, for de er jo som sagt kendt for at kunne forme en ret god numse, så derfor vil jeg prøve at lave squats uden belastning.

Edited by nannaviktoria
Link to comment
Share on other sites

Der findes kun én slags "gap" (og gud hvor jeg hader det ord) og det er den usunde slags. Tydeligt mellemrum mellem benene er IKKE et tegn på at man er slank, men på at man er udsultet.

Du kan desuden ikke forme nogen numse samtidig med at du taber dig på lårene.

Edited by Fame Boy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share