Ubehagelig oplevelse med Fitness World!


B-2 Spirit
 Share

Recommended Posts

Jeg vil lige dele en meget
ubehagelig oplevelse, vi er nogle der har oplevet med Fitness World. Vi er en
gruppe af forskellige personer, som uden nogen grund er blevet smidt ud af
Fitness World.



Fitness Worlds begrundelse for at

smide os ud er at vi ikke har svaret på et brev vi skulle have modtaget af dem.
Sjovt nok er der ingen af os der har modtaget dette brev og selvom Fitness
World påstår det er sendt som et "Anbefalet brev", nægter de at
fremvise en kvittering og de nægter også at sende os et nyt eller fortælle hvad
der står i brevet.


Vi har lavet en lille side, hvor vi
fortæller hvordan Fitness World har behandlet os: http://www.fitness-oplevelser.dk/



Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en mærkelig fremfærd. Men når det så er sagt, så er Fitness world et "privat" / kommercielt center, og de må være i deres gode ret til at bestemme hvem de ønsker som medlemmer.

Du nævner på siden at det omtalte brev skulle være fremsendt sammen med ADD. Dette faktum forholder du dig umiddelbart ikke til på din hjemmeside.

Er der grund til at de kunne have mistanke til et eventuelt doping misbrug?

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg forholder mig også det det. da vi også har haft fat i dem og som sagt

kender de ikke noget til brevet.. det er mange forskellige der er blevet smidt

ud både store og små og jeg skal ikke gøre mig til dommer omkring doping det er

vel det vi har ADD til og dem er fitnessworld jo medlem af. i forhold til det

med og smide folk ud så laver man jo en kontrakt som jeg/vi skal overholde men

i Danmark gælder det jo begge veje og jeg ser ikke nogen steder i min kontrakt

at de har lov til og smide nogen ud på det her grundlag?

http://www.fitnessworld.dk/husets-regler

Link to comment
Share on other sites

Svesken på disken.. har nogen af jer taget noget, der ikke er lovligt i ADD regi?

Ser i hårde ud? Er i større end gennemsnittet, har crew cut og går rundt i grupper? Dominerer i med jeres tilstedeværelse?

JEG er ligeglad, men FitW er en forretning, og det ligger i deres model, at de egentlig ikke rigtig er interesserede i en bestemt type medlemmer.

Falder i ind under denne type af mennesker, så skal FitW nok gøre brug af en eventuel mulighed for at smide jer ud.

Link to comment
Share on other sites

som sagt No6bach så er det folk fra 18 til 33 der er blevet smidt ud en der lige er begyndt og træne så er det to udlændinger som ellers også er nogen alle godt kan lide også er det et par større fyre og som sagt vil jeg ikke sidde her og dømme dem som er blevet smidt ud men det er ikke en "gruppe" som går sammen der er også folk som træner på forskellige tidspunkter så der er ikke rigtig nogen sammehæng i det.

Link to comment
Share on other sites

også igen så er det i min verden Antidopingdanmarks opgave og tage de folk der gør noget i de ikke må lige som det er politiets opgave og give de folk der køre forstærkt en bøde... og igen forholder jeg mig til det står der i kontrakten at medlemmer ikke kan ekskluderes uden grundlag

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg forholder mig også det det. da vi også har haft fat i dem og som sagt

kender de ikke noget til brevet.. det er mange forskellige der er blevet smidt

ud både store og små og jeg skal ikke gøre mig til dommer omkring doping det er

vel det vi har ADD til og dem er fitnessworld jo medlem af. i forhold til det

med og smide folk ud så laver man jo en kontrakt som jeg/vi skal overholde men

i Danmark gælder det jo begge veje og jeg ser ikke nogen steder i min kontrakt

at de har lov til og smide nogen ud på det her grundlag?

http://www.fitnessworld.dk/husets-regler

Nej i min optik forholder du dig ikke til det. Du skriver blot at de henviser til ADD, men forholder dig til om de kunne have en berettiget mistanke.

Som allerede nævnt er Fitness world er kommercielt center, og falder du uden for deres målgruppe så skal de one way or another, nok få dig ud.

Så i stedet for at gå ind i den annonyme offer rolle, her, og på jeres hjemmeside, kunne du forholde dig til om de upåagtet af deres kluntende fremgang, kunne have en pointe. Har de det?

Link to comment
Share on other sites

jeg forholder mig ikke til noget med krundt og gøre eller hvilken slags målgruppe de ønsker eller ej jeg forholder mig endelig bare til deres egne regler og de regner vi har i det Danske samfund. Som sagt er der stor forskel på de forskel på de folk der er blevet smidt ud nogen er det man vel kalde Pumper andre er nogen der lige er stratet med og træne og bestemt ikke store og "farlige" og igen kan jeg kun fremhæve hvad der står i min kontrakt fra fw "medlemmer ikke kan ekskluderes uden grundlag." og som jeg også gør klart på siden har vi alle bedt om et nyt brev så vi havde en chance for og svare på det eller at vi gerne ville se den kvittering fra dem på at vi skulle have modtaget dem det er dem selv der siger det er sendt anbefaldet.

Link to comment
Share on other sites

Du taler uden om, men det er jo også et svar i sig selv. Måske FW alligevel har en pointe.

Du taler om det Danske samfund, hvad med blot at forholde dig til at det er en kommerciel klub, der selv kan bestemme hvem de ønsker som kunder. Den er ikke så meget længere , og der er ikke noget at gøre en sag ud af.

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker skam ikke uden om. jeg snakker om det tråden handler om og ikke alt muligt andet jeg kan ikke gøre mig til dommer over hvad 12 mennesker gør i deres fritid og ikke gør og som sagt tidliger er det vel det som vi har Antidoptingdanmark til og tage sig af lige som vi har politiet til og tage sig af når nogen gør noget i trafikken de ikke må osv. P vagter når vi holder hvor vi ikke må .... ja jeg snakker om det Danske samfund fordi vi har faktisk love og regler i samfundet som der skla overholdes går jeg også ud fra du ved? og det er sådan når man mellem to parter laver en kontrakt så gælder den begge veje, og så længe fw IKKE nævner i deres kontrakt som jeg har de har skrevet under på noget om at de kan smide folk ud fordi de tror noget eller fordi de sender et brev så har de gjort noget de ikke må. det er det jeg forholder mig til ikke så meget andet.

Link to comment
Share on other sites

...igen kan jeg kun fremhæve hvad der står i min kontrakt fra fw "medlemmer ikke kan ekskluderes uden grundlag."

Nu ved jeg ikke om en dopingmistanke alene kan være grundlag for udsmidning ifølge FW, men en anden af FW's regler siger: "Personalets anvisning skal til enhver tid følges og står ikke til diskussion.", så selv om det kunne være rart med en forklaring, så har man altså ikke krav på en.

Dog giver jeg dig ret i, at det er mærkværdigt med de påståede fremsendte anbefalede breve, som I ikke må se hverken kopier af eller kvitteringer for.

Edited by armamix
Link to comment
Share on other sites

Hvis alting står til troende, så opfører FitW sig underligt og på grænsen af hvad der kan betragtes som god stil og forretningsetik - det er vi egentlig ikke uenige om.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor du vil træne i FitW hvis du krudter? Det er en ret klar overtrædelse af den kontrakt du har skrevet under på da du startede, og der findes da sikkert bedre alternativer for folk, der gerne vil undgå ADD.

Det er vel ikke helt hen i vejret at sige, at i fra jeres side har misvedligeholdt den kontrakt i har skrevet under på?

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver må du selv stå inde for hvis det var sådan at jeg eller en af de andre 11 var røget ud på grund af at de var blevet taget af antidoping dk så havde der intet været og lave en hjemmeside over eller brokke sig over regler er regler men det er de for begge parter.. og som sagt så gør jeg mig ikke til dommer over om nogen af dem der er røget har taget noget.. kan kun forholde mig til det jeg ved.

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver må du selv stå inde for hvis det var sådan at jeg eller en af de andre 11 var røget ud på grund af at de var blevet taget af antidoping dk så havde der intet været og lave en hjemmeside over eller brokke sig over regler er regler men det er de for begge parter.. og som sagt så gør jeg mig ikke til dommer over om nogen af dem der er røget har taget noget.. kan kun forholde mig til det jeg ved.

Ok :smile:

Held og lykke med projektet - jeg ville ikke bruge alt for mange kræfter på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ærlig talt ikke, at du gider bruge din energi på at kæmpe mod FW. Du skal tydeligvis gennem en usikker retsag, for overhovedet at få lov til at komme igen. FW er ikke verdens mest professionelle firma, det er der skam ikke noget nyt i.

Det er vel ikke svært, at finde et andet center i Vejle?

Ryst på hovedet og kom videre. Råd folk til ikke at melde sig ind, så kan du/i ikke næppe gøre mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ærlig talt ikke, at du gider bruge din energi på at kæmpe mod FW. Du skal tydeligvis gennem en usikker retsag, for overhovedet at få lov til at komme igen. FW er ikke verdens mest professionelle firma, det er der skam ikke noget nyt i.

Det er vel ikke svært, at finde et andet center i Vejle?

Ryst på hovedet og kom videre. Råd folk til ikke at melde sig ind, så kan du/i ikke næppe gøre mere.

Vejle skulle efter sigende kun have skodcentre pt., eftersom deres narkohule Apollo er lukket.

Mvh

Researchmanden

Link to comment
Share on other sites

Så er det vel heller ikke en mere "MEGET UHYGGELIG OG UBEHAGELIG" oplevelse... I er blevet smidt ud fordi i krudter og virker afskrækkende på deres andre kunder. Medarbejderne bliver intimideret af jeres direkte og konfrontationelle stil, da de i bund og grund også er intimiderede af jer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share