Doktorens log


jsc
 Share

Recommended Posts

Oh ja :)

D. 8/6 2013

Trænede en dag el to før jeg havde planlagt, men Svesken og jeg besluttede at tage ud og spise i dag. I ren glæde over, at jeg forhåbentlig ser ud til, at det falder på plads med en stilling i Kolding. Er egentlig i gang med at opstarte en Ph D, men der er ingen penge til min løn alt for tæt på opstart, så hvis det andet falder i hak, må det projekt gå til en anden.

Og skal man ud og spise skal man træne først - det siger reglerne :)

Vi har bestilt bord på denne perle: http://www.kokogvin.dk/

Nå dagens træning:

Dødløft 85x8, 115x8, 135x8, 150x8, 157.5x6, 165x5 PR

High incl. D. Bænkpres 23x8, 30x8, 38x8, 42x8, 44x6, 46x5

Derpå

K. Rows 18 @ 10, 10, 8

Push-downs 95 @ 6, 6, 6, 80x6

Link to comment
Share on other sites

D. 10/6

D. Bænkpres 26x8, 34x8, 42x8, 46x8, 48x6, 52x3

Hip-thrust 70x7, 90x7, 110x7, 130x6, 150x5

RDL 70x1+7, 90x1+7, 110x1+7, 130x1+6, 150x1+5

Derpå

Push-Down 80x6, 95x6,6, 80x10

TRX-Rows fod på gulv x 6, fod på bænk 8, 6+2, fod gulv 6+2

Nasty øvelse?

D. Six-ways 7x8

få indåndinget derpå

D. Laterals 7x8

50 min i varmen :)

Link to comment
Share on other sites

Ved ik om du har hørt om der doc, men siger "gym Movement protocol" og "biofeedback training" dig noget? Og i så fald, er det vås eller the new BIG THING!..

Ved godt folk er blevet stærkere før uden noget der ligner dette..

Kort og godt går det ud på at teste alle bevægelser / øvelser og derved se hvad kroppen har "lyst til" på dagen...

Evt klip her http://www.adamtglass.com/how-much-better-could-you-be/?utm_source=Copy+of+Copy+of+Copy+of+Email+Created+2013%2F05%2F24%2C+8%3A07+AM&utm_campaign=Free+Video+3&utm_medium=email

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg have set på senere. Det ser interessant ud. Tror generelt det ville være optimalt at lade sig guide af kroppens feed-back, hvis det ikke er undskyldning for at træne dovent. Men for de dedikerede, der tenderer til at overdrive og pga diciplin overhører kroppens signaler, er "bio-feedback" nok et ubetinget gode :)

Link to comment
Share on other sites

Alt løfteri i dag føltes tung, gjorde lidt ondt og energien var lav, selvom jeg ikke ligefrem var i underskud.

Men kunne da gennemføre en nogenlunde træning :)

Dødløft

85x8, 115x8, 135x8, 155x8, 165x6, 170x4 Det føltes ikke som om den femte gentagelse ville gøre mig godt - bio-feedback :D

D. Bænkpres 25x8, 34x8, 40x8, 45x8, 48x8

TRX-Rows 8, 8

Så gad jeg ikke mere. Havde glemt at tage lidt med at spise. Det havde gjort godt i dag tror.

Men fik da rep-PR i patten og DL, så det var da noget :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke nået at se videoen, men det vil jeg. Det er jo et gammel koncept at dagsordenen bestemmer træningen (hvornår giver man den maksimal gas og hvornår slækker man lidt på speederen?).

Men det der er vel mere end det ifølge videoen, mhp HVILKE øvelser man "bør" lave på dagen.

Nå, men jeg spurgte kroppen, hvad den ville. Is og pizza var det oplagte svar, men vi tog op og trænede i stedet.

Havde lyst til mere af hvad jeg trænede i går. Så tog blidere øvelser og højere reps. Det skal jeg nok vende mig til, det sled langt mindre :))

Power cirkeltræning

Hip-thrust 60x10, 80x10, 100x10, 120x10 det kan godt ske det er en skåneøvelse, men den trækker tænder ud, når man holder den i toppen i 1-2 sek for reps :P

RDL 60x10, 80x10, 100x10, 120x10 godt stræk i skinkestrengene :)

Push-ups BWx10

Dips BWx10, +10x10, +20x10 kørte den for trisserne og de sagde tak :)

Derpå kørte jeg følgende knusende rygtræning:

K. Rows 18 plader x 10, 21 plader x 6, 19 plader x 10 (lidt kropsengelsk i sidste par gentagelser af sidste sæt).

Så ville kroppen egentlig bare gerne hjem, så det kom den.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 19/6

Brugte mere tid, om ikke energi på at snakke i dag, end på at træne.

Blandt andet m BaskeT (Jesper), der ikke kan gaine på sine to måltider dgl. Løsningen synes lige for (morgenmad), men åbenbart ikke :))

Energien var ikke fantastisk, men holdt dog til nedenstående ;)

Hip-thrust 65x10, 85x10, 105x10, 125x10 :P

RDL 65x10, 85x10, 105x10, 125x10

High incl. Bænkpres 24x8, 32x8, 40x8, 44x8

Derpå igen KNUSENDE volumen for ryggen:

D. Rows 40x12

Så cyklede jeg hjem i regnvejr.

Link to comment
Share on other sites

Er vild m Ben Brunos artikler :) Som banged up gammelt vrag er han ideer guld værd :))

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/get_bigger_and_stronger_even_banged_up

Tak, det var præcis den rigtige artikel for mig pt.

Havde i morges min bedste træning længe!

Goblet Squat er min nye undervogns-bread&butter i stedet for alle de varianter, jeg troede, at jeg burde køre.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning blev kørt lidt tidligere end planlagt, da jeg skal klippe hæk på søndag. Det er årets hårdeste træning at slynge den tunge satans benzindrevne djævel over hovedhøjde i to timer. Jeg mister garanteret 2 kg masse på overkroppen efterfølgende. Det er umuligt at holde sig anabol, om så jeg havde kontinuerlig iv-infusion af AAS under seancen :)

Nå, men magtede ikke at have dødløfts-doms på søndag så kørte i dag.

Den kortere pause siden sidste omgang bagkæde og det at jeg forsøgte at springe lidt opvarmningsæt over skar sikkert i topstyrken som det ses nedenfor:

Power supersæt:

Dødløft

60x8

90x8

120x8 så blev jeg doven og sprang direkte på

150x8 - tungere end godt var :P

170x1 :/ ikke imponerende.

Den var tung. Bandede noget over det, men besluttede mig for at prøve at rejse mig ved et ordenligt back-off sæt:

160x8 godkendt og redede træningen :)

Indimellem kørte jeg:

Push-ups BW x 10

Dips

BW x 10

+10 x 10

+20 x 10

Close grip Pull-ups

BW x 10, 7+2 yeah kunne chinne igen :)

D. Stå. Pres 30x3, 34x8

Derpå

D. Rows 44x8 (strikse), 8 (lidt Kroc agtige efter 5 gentagelser)

Link to comment
Share on other sites

Fornuftigt :)

Kørte lidt bonustræning i dag, da jeg ikke forventede at røre mig ellers i regnvejret :P

Supersæt:

Hip-thrust

80x10

100x8

120x6

140x4

160x4 m 10 sek isohold til slut PR

140x7

D. Bænkpres

25x8

30x8

35x8

40x8

45x8

Derpå disco

K. Rows

18 plader x 10, 10

M. Laterals maks x 8, 6+2

D. I. Curls 18x8+stå curls x 2

Tror det var det. Fede hip-thrusts. I morgen hækklipning :P

Link to comment
Share on other sites

Nu kunne man sige, at hvis man bliver bedre til at ordne konen (det gør man), så dur de.

Men jeg synes det er en fed øvelse, hvor jeg føler jeg får fat i den posteriore kæde, uden at den slider på lænden eller andre led. Man kommer sig også hurtigt efter den. Så den er god til at give volumen mellem de hårdere træningspas - kan jeg dødløfte en gang i ugen, kan jeg nok smide to træningspas m Hip-thrusts ind imellem :)

Det burde give større potentiale for styrke og masse :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Det er et rigtigt godt argument.

Kæft, hvis den øvelse havde været moderne da jeg trænede styrkeløft så havde min numse været endnu mere vild og i større kontrast til de tynde hjul.

Men som jeg sagde til Martin m dengang han sagde min røv var stor.:"der skal jo en ordenlig hammer til at slå et stort søm I"

Link to comment
Share on other sites

Det er et rigtigt godt argument.

Kæft, hvis den øvelse havde været moderne da jeg trænede styrkeløft så havde min numse været endnu mere vild og i større kontrast til de tynde hjul.

Men som jeg sagde til Martin m dengang han sagde min røv var stor.:"der skal jo en ordenlig hammer til at slå et stort søm I"

Det med sømmet og hammeren er det vildeste bodega-argument :D - Men det holder ;)

Jeg ved ikke, om der findes et "søm", der kunne retfærdiggøre en "hammer" som min? :D

Det med ratioen mellem røv og ben er også story of my life :))

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 25/6

Supersæt:

Hip-thrusts

80x10

100x8

120x6

140x4

160x6 + 10 s isohold

Low incl D. Bænkpres

25x8

30x8

35x8

40x8

45x8

Supersæt

N. Pull-ups

BW @ 11, 10

Front and rear foot elevated split-Squats

BW @ 10, 10

Kb. Curls 16x12

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Er ret begejstret for den her artikel. Tror de fleste, og bestemt undertegnede, har brug for mere mobilitetstræning. Personligt gider jeg bare ikke strække ud på den klassiske, passive manér. Og det virker ikke for mig. Det er ting som det her jeg skal dyrke:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_30_second_mobility_cure

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Er ret begejstret for den her artikel. Tror de fleste, og bestemt undertegnede, har brug for mere mobilitetstræning. Personligt gider jeg bare strække ud på den klassiske, passive manér. Og det virker ikke for mig. Det er ting som det her jeg skal dyrke:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_30_second_mobility_cure

Arh, det er dejligt, at doktoren er tilbage på MOL!

Jeg føler godt nok en del glæde ved mobilitetstræning a la Kstar (mobilitywod), men hvis dén slags der har bare nogenlunde samme effekt, så er jeg kunde!

Flow-delen leder i øvrigt tankerne hen mod yoga-solhilsen. Dengang jeg kunne tage mig sammen til at lave solhilsener jævnligt, føltes det helt rigtigt, så måske jeg skal forsøge at få indarbejdet flowet i min opvarmning.

Link to comment
Share on other sites

-> MD: det er godt at være tilbage :)

Fik lidt skrevet noget vrøvl i går, idet jeg manglede et IKKE. Jeg gider nemlig ikke strække ud passivt, men vil gerne have en mere "aktiv" bevægelse. Jeg synes også sammenligningen med yoga lå lige for og min søster, der er yogi(?) kunne bekræfte, at det er en sammensætning af et par øvelser. Tror kombinationen af af strække ud og at arbejde på gulvet gør noget godt.

Dan John advokerer for, at gulvøvelser (ud over loaded carries og Squats) er et manglende og vigtigt led i de flestes programmer:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/foam_rollers_are_for_wimps&cr=

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/armor_building&cr=

-> TRS:

Tror også jeg må smide nogle TGU ind. De er godt i tråd med ovenstående :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

En anden ting hvad angår det at udøve senior-løfteri er, at hviledagene bare ER mere vigtige. Og det føles godt for leddene at have holdt fire dages pause fra den tunge træning.

En som jeg burde nok træne full-body to gange om ugen for at opnå optimal balance mellem slid og restitution.

Når jeg træner mere er det ikke kroppens behov, men sjælens. Og måske kunne man finde et alternativ, fx et intensivt yoga-lign. program at smide ind x 1 om ugen og så ellers gå og cykle?

En artikel fra DJ om netop dette emne:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/2_times_a_week_for_twice_the_gains&cr=

Fra Charles Staley:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/twice_a_week_lifting_for_convicts

En brutal version:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/531_and_rest_pause_a_six_week_challenge&cr=

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share