jsc

Doktorens log

Recommended Posts

Gisp -en læser :D

Ja, jeg er også nået frem til, at jeg vil afslutte en eller anden træning med dem, for jeg er helt færdig, når jeg er færdig med dem ;)

Tror jeg smider dem ind efter både power og discotræning :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man skal generelt gøre som Troels siger ;) Dog er løb ikke en forstyrrende faktor længere -det er jeg for fed til ;D

Plejer at køre med vægten udelukkende i den ene hånd - samme side som det arbejdende ben. Det skåner hofteleddet m mindre arbejde for gluteus med. Og det er vel en slags side-planke?

Ben Bruno af T-nation Fame snakkede på et tidspunkt om at køre RFESS m goblet-greb indtil man løb tør for håndvægte. I OBBC har vi til 80..

Goblet-greb bliver grimt omkring de 60 kg synes jeg :P

MAO, det skal køres ind imellem. Tak for påmindelsen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

D. 2 maj 2013

Full-body

Først min power-cirkeltræning:

A1: Dødløft 65x10, 85x10, 105x10, 125x10, 145x10 PR

A2: D. 2. Hak Bænkpres 26x6, 30x6, 34x6, 38x6, 42x6, 46x7 PR

A3: Pull-ups 9, 8, 6

5 min pause, så;

Power-supersæt:

B2: Rear foot elevated split squats 0x10, 20x10, 40x10, 44x10

D. Stå. Pres 26x6, 30x6, 34x7

Lidt disko:

Uni. Push-downs 30x8

D. Laterals, drop 13x9, 10x3, 8x4, 6x4

Klart en fordel at være varm i split-Squats. De var ikke sjovere end vanligt, men det hjalp da, at jeg droppede dropsættet :) næsten luge så stærk som sidst pta kort restitution.

VILLE have brugt goblet-greb, men besluttede at droppe det i dag, da jeg skulle køre skulderpres imellem sættene. Nemlig ;)

Edited by jsc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool omgang, men alt for få kropshævninger....

Lav et sæt chins mellem hver af de andre sæt og så hold reps til 5 ;)...

PAVEL SAYS VOLUME!..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu siger Pavel så meget... ;)

Når volumen i armhævninger går op, har jeg tidligere fået overbelastningsskader i mine teres majores. Men kunne da prøve det en overgang :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

D. 6/5 2013 Full-body

Startede m power-cirkeltræning

D. Bænkpres 30x6, 34x6, 38x6, 42x6, 46x6, 50x7

Dødløft 67.5x10, 87.5x0, 107.5x10, 127.5x10, 147.5x10

Chins BWx8x4

God power i patten i dag. Dødløft var tunge og hårde, men jeg fik mine 10 reps m 147.5. Skal nok have en god dag for også at få dem næste gang m 150?

Lavede GTG Chins i dag. Det er ikke så fedt. Havde ingen pump i modsætning til sidst, så går tilbage til konventionelle sæt.

Rear foot el. split Squat 0x10, 20x10, 40x10, 44x11

D. Laterals, drop 14x6, 12x3, 10x5, 8x3, 6.5x10

Push-downs unilateral 30x9+4

Det går SÅ langsomt frem i Split-squats. Jeg skal op på 15 reps i topsættet inden jeg øger :P Men jeg kan køre den uden ledgener og så skal det nok komme ad åre :)

Da jeg ikke gad køre noget imellem sættene i split-squats, burde jeg have brugt goblet greb.

Edited by jsc

Share this post


Link to post
Share on other sites

TRS: nemlig. Specielt når man som ham træner atleter, der er mangemillionærer. Man kan så vælge at overhøre kroppens signaler, når man træner sig selv. Den luksus har man dog ;)

Edited by jsc

Share this post


Link to post
Share on other sites

D. 8/5 2013

Absolut skoddag i dag. Havde pga arbejdsmæssige, familiemæssige og akademiske forpligtigelser besluttet at reducere træningen til hver femte dag. Men det kan humøret ikke klare og min kone sendte mig til kort træning i dag :)

På trods af ovenstående kørte den korte omgang strygene. Var også endelig udsovet og træner bare bedre om eftermiddagen med mere mad i kroppen.

Power supersæt:

Dødløft 50x10, 70x10, 90x10, 110x10, 130x10, 150x10 tung :P

D. Lav incl. Bænkpres 28x6, 32x6, 36x6, 40x6, 44x6, 48x7 :))

Derefter

K. Rows 15 plader x 8, 20 plader x 8, 3

Så var jeg glad igen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey doktor. Jeg kan se, at du er fra Vejle. Hvor træner du henne? Jeg er lidt på udkig efter et nyt center, og vil gerne høre råd :)

Mja, er jo så godt nok flyttet til Odense siden, og fik aldrig trænet noget videre i Vejle, så er lidt blank lige dér. Ved, at jeg IKKE ville træne nede i Idrættens hus, men derudover kan jeg desværre ikke hjælpe :)

Edited by jsc

Share this post


Link to post
Share on other sites

D. 11/5

Supersæt

Snatch grip (pegefinger udenfor ring)

52.5x10, 72.5x10, 92.5x10, 112.5x10, 132.5x10

Dødløft 152.5x10 til nær failure :P

D. Bænkpres 28x6, 32x6, 36x6, 40x6, 44x6, 48x6, 52x3 :P tungt

Derpå disco

Pull-ups & Chins 9, 9, 8

1 arms push-downs 40x 8, 5, 7

M. Laterals stack x 9, 6, 5

Snatch greb DL var fede :) jeg kan ikke øge i topsættet i DL næste gang uden at gå ned i reps. Enten skal J lave ottere eller også lege m lidt bredere greb for en tier m 152.5 for at få nogen progression.

Edited by jsc

Share this post


Link to post
Share on other sites

D. 12/5

Kort træning hjemme for liige at få quadsene med og for ar kurere lidt rastløshed inden jeg for alvor kaster mig over opgaveskrivningen :)

Opv: forsøg på Bear-crawl - dét får da pulsen op :)

Bulgarian Split-Squats

0x10, 16x10, 32x12+0x10 (dropsæt)

Kørte lidt mere BB-stil, hvor jeg forsøgte at mærke musklen arbejde osv :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

D. 14/5

Mit dødløfts-CNS var brændt i dag, pat-CNS var nogenlunde intakt. Forsøgte m liidt flere armhævninger for at gøre mine kritikere tilfredse :)

Dødløft

55x5, 75x5, 95x5, 115x5, 135x5-tungt? 155x4,3 :P 135x10

D. Lav incl. Bænkpres 26x6, 30x6, 34x6,, 38x6, 42x6, 46x6, 50x5 PR

Pull-ups 10, 8

Chins 8, 8

Derpå disco

Push-downs

Stack @ 13, 8

M. Laterals, dropsæt 100x10-85x3-70x3

K curls stack @ 8

Med PR i skrå-Pat kan man vel ikke være utilfreds? Dødløft må få lidt hvile, så kommer det igen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now