Doktorens log


jsc
 Share

Recommended Posts

D. 31/7

10/8/6 + 5/3/1, uge 3,1

TBDL

66x10

93.5x10

106x8

118.5x17

Stå. Pres

20x5

40x5

55x5, 3

61.2x3

68.7x9

Benpres

210x10

270x30

Dips

0.66x10

BW x 12, 11, 10

Skulderbr. Pull-ups

6, 6, 6, 6

M. Laterals, rest pause

Stakken x 10, 4, 2

Krock. Rows

48x10

EZ. Curls

20x6

41.2x11

Kreatin virker :) Jeg er stærkere, mere udholden, får bedre pump og har taget 2-3 kg på på under 14 dage :) Det hjælper selvf. også, at jeg ikke prøver at lægge mig i kalorieundetskud. Jeg bulker dog ikke som sådan, det bliver jeg bare federe af.

De lidt skæve vægte fraset i trap bar dødløft, hvor stangen vejer 26 kg skyldes, at jeg har købt 0.6 Kgs magnetvægte :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

5/3/1 og 10/8/6, uge 3 WO 2

Dødløft

60x10

90x10

107.5x10

122.5x8

137.5x15 PR :)

D. I. Pres

20x5

28x5

34x5

38x5

42.5x11 PR :)

Benpres

230x10

290x30 - PR. Da burn :P

W. Pull-ups, strict

BW x 5,5,5,5

Stå. Pres

20x5

40x5

47.5x5

55x5

63.75x4 loadede skævt :\

Kr. Rows

50x8

EZ. Curls,

42.5x11 :)

V-push-downs

Stack x 16 - kreatin ;)

Ulideligt, stinkendes lummert i OBBC i dag. Men endnu en træning i banken retfærdiggør nogen dages øget proteinindtag OG rødvin i aften :))

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 4/8

PROWLER

3 km cykling i højt tempo

Prowler x 30 m

+15 x 30 m

+30 x 30 m

+45 x 30 m

+60 x 30 m

+75 x 30 m

+90 x 30 m PR

Igen i dag bagte solen ubarmhjertigt ned på asfalten (og mig).

Kan mærke jeg bliver stærkere. Jeg kunne køre med hele foden i jorden op til 60 kg og måtte først op og skubbe fra på forfoden på de sidste to sæt. Det første træner mere bagsiden af benet, det sidste mere quadriceps. Prøver at tage store skridt for at stimulere mest mulig muskelvækst i lårene, om muligt.

Det giver en forrygende, statisk træning af overkroppen, når vægtene kommer derop af :)

Ville have haft et back-off sæt med 60 kg, men det var for varmt, og det sidste sæt trak tænder ud, så det har jeg til gode :)

Trillede de 3 km hjem :P

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Har overvejet at etablere et mål med træningen. Og med de ting jeg kan lide at lave, giver det mest mening, at arrangere et mini-stærkmandsstævne i min klub.

Ville sætte det op til næste år, så jeg og andre kan nå at træne op til det :)

Synes, at et sjovt program ville være:

Stående pres

Maksimale antal gentagelser med kropsvægt,dog maksimalt 90 kg

Dødløft

Maksimalt antal gentagelser med 2 # kropsvægt, dog maksimalt 180 kg

Farmer walks, Trap bar stang

Maksimal distance med 2 # kropsvægt, dog maksimalt 180 kg

Fedlingeløb

Maksimal distance med partner (=kropsvægt) i favnen på 1 minut

Prowler, træk

Maksimal distance med prowler+kropsvægt, dog maksimalt 90 kg (måske tungere?), på 1 minut

Prowler, skub

Maksimal distance med prowler+kropsvægt, dog maksimalt 90 kg, på 1 minut

Nogen, der kunne tænke sig, at være med til sådan noget, eller har indspark :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Har overvejet at etablere et mål med træningen. Og med de ting jeg kan lide at lave, giver det mest mening, at arrangere et mini-stærkmandsstævne i min klub.

Ville sætte det op til næste år, så jeg og andre kan nå at træne op til det :)

Synes, at et sjovt program ville være:

Stående pres

Maksimale antal gentagelser med kropsvægt,dog maksimalt 90 kg

Dødløft

Maksimalt antal gentagelser med 2 # kropsvægt, dog maksimalt 180 kg

Farmer walks, Trap bar stang

Maksimal distance med 2 # kropsvægt, dog maksimalt 180 kg

Fedlingeløb

Maksimal distance med partner (=kropsvægt) i favnen på 1 minut

Prowler, træk

Maksimal distance med prowler+kropsvægt, dog maksimalt 90 kg (måske tungere?), på 1 minut

Prowler, skub

Maksimal distance med prowler+kropsvægt, dog maksimalt 90 kg, på 1 minut

Nogen, der kunne tænke sig, at være med til sådan noget, eller har indspark :)

Fedt initiativ, som onkel Troels også siger.

Styrken stiger ikke lineært med kropsvægten, det vil sige at kropsvægtøvelser vil farvoriserer de lettere deltagere. Normalt vil man nok lave vægtklasser istedet.

Der nok nok også være en tidsgrænse på farmerwalken, da en grebsstærk person ellers ville kunnne gå i meget lang tid med en sådan vægt.

Personligt ville jeg nok også foretrække at der var en øvelse for max og ikke kun reps eller distanceøvelser.

Øvelserne og vægtene, ska være afvejet efter hvem der stiller op og hvilket udstyr man har til rådighed. klø på med det gode projekt :)

Link to comment
Share on other sites

Fedt initiativ.

Men skulle det ikke være pushpress istedet for rent stående Press. Tror det ville øge chancen for at folk kunne tage mere end 0 gentagelser :-D

Tror du ikke folk kunne træne op på et år? Ved godt, at det favoriserer fedlinge som mig på (langt) over 90 kg, men tanken var at få en grund til, at fokusere på stående pres, som er en kongeøvelse. Plus, jeg får skader i forlåret af push-pres (vigtigste grund).

Men det kan revideres hen ad vejen.

Du ville da tilmelde dig, ikke? :)

Link to comment
Share on other sites

Tror du ikke folk kunne træne op på et år? Ved godt, at det favoriserer fedlinge som mig på (langt) over 90 kg, men tanken var at få en grund til, at fokusere på stående pres, som er en kongeøvelse. Plus, jeg får skader i forlåret af push-pres (vigtigste grund).

Men det kan revideres hen ad vejen.

Du ville da tilmelde dig, ikke? :)

Tjo, det burde man vel nok. Nu har mine skuldre heller aldrig været min stærke side.

Også fint at ha noget at gå efter.

Nu er jeg jo ikke medlem af OBBC men er sikker på at det vil blive benhård konkurrence hvis mange af de stærke folk fra OBBC tilmelder sig.

Link to comment
Share on other sites

Fedt initiativ, som onkel Troels også siger.

Styrken stiger ikke lineært med kropsvægten, det vil sige at kropsvægtøvelser vil farvoriserer de lettere deltagere. Normalt vil man nok lave vægtklasser istedet.

Der nok nok også være en tidsgrænse på farmerwalken, da en grebsstærk person ellers ville kunnne gå i meget lang tid med en sådan vægt.

Personligt ville jeg nok også foretrække at der var en øvelse for max og ikke kun reps eller distanceøvelser.

Øvelserne og vægtene, ska være afvejet efter hvem der stiller op og hvilket udstyr man har til rådighed. klø på med det gode projekt :)

Tanken var grundlæggende, at give mig selv, og meget gerne også andre, et incitament til at give den gas til træningen. Disciplinerne er helt egoistik valgt ud fra, hvad jeg kunne tænke mig at være bedre til/træner efter til hverdag. Og jeg kan altid bortforklare min egoisme med, at de færreste ville tage skade, men ville faktisk blive sundere, stærkere og smukkere af, at blive bedre til pres over hovedet, dødløft, slædetræning og at slæbe tunge ting over distance ;)

At de små myg er stærkere kilo for kilo er jeg pinagtigt klar over, men derfor tænkte jeg, at man kunne sætte en øvre grænse for vægt ind i nogle øvelser, så det måske udlignede sig?

Der skal helt klart en tidsgrænse ind i FW, det var en forglemmelse.

Vi ville have remedierne til ovenstående i OBBC og ville kunne køre uden anstrengelser uden for, eller i Crossfithallen.

Tanken var et minimalistisk set-up, da jeg jo selv ville deltage og ikke ville bruge hele dagen bag scenen.

Kan godt se ideen med de tungere events, men det var tanken, at man (jeg) skulle kunne træne sikkert op til stævnet, og det synes jeg harmonerer bedre med at fokusere på gentagelser/ distance. Det ligner også mere, hvad folk kunne tænkes at træne til dagligt.

Det ville selvfølgelig blive en slags stærkmand/Crossfit hybrid, men det tror jeg lidt flere ville kunne være med til.

Det var tanken at friste almindelige medlemmer i OBBC.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Tjo, det burde man vel nok. Nu har mine skuldre heller aldrig været min stærke side.

Også fint at ha noget at gå efter.

Nu er jeg jo ikke medlem af OBBC men er sikker på at det vil blive benhård konkurrence hvis mange af de stærke folk fra OBBC tilmelder sig.

Det er der jo noget om... Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 5/8

PROWLER

Fridag uden fysisk aktivitet, så besluttede mig for at blitze forlårene

Prowler, lave håndtag ud, høje hjem

+0 x 30+30 m

+5 x 30+30 m

+10 x 30+30 m

+15 x 30+30 m

+20 x 38 m - gik all-out i dette sæt. Kunne måske have gået længere, men gled i lidt sand og kunne ikke få den i gang igen :/

Igen i dag ulideligt varmt i solen. I morgen fri og så ny runde 5/3/1+10/8/6.

Deloader ikke når jeg kun træner styrke x 2 / uge og kører så let pt :)

Link to comment
Share on other sites

10/8/6 + 5/3/1

Uge1, 1

TBDL

66x10

86x10

98.5x10

111x20 PR

Stå. Pres

20x5

40x5

50x5

56.2x5

63.7x12 PR

Dips

0,66 x 10

BW x 13, 13, 9

Skulderbr. Pull-ups

BW x 7, 6, 5, 5

Krock. Rows

50x9

EZ. Curls

43.2x

M. Laterals

Stack x 9+1

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 8/8

PROWLER

Cykling 3 km i raskt tempo.

Prowler

+0 x 30 m

+20 x 30 m

+40 x 30 m

+60 x 30 m

+80 x 30 m

+100 x 30 m PR HELL YEAH :D

+60 x 50 m PR

Cykling 3 km i raskt tempo

SÅ rart, at det ikke var varmt i dag :)

Det gav lige det lidt ekstra til en PR og et ordentligt back off sæt :)

Jeg bliver lee' ;)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

10/8/6 + 5/3/1

Uge 1, 2

Tidlig træning, da OBBC åbnede kl 0800. Ikke min kop the, og specielt ikke med moderate tømmermænd. Men konen var hårdere ramt og derfor skulle jeg træne først.

Ville smide Prowler ind efter vægttræningen, så denne skulle være koncentreret. Kørte derfor de tre første øvelser som cirkeltræning og derefter liige lidt gunz.

A1 Dødløft

60x10

100x10

115x10

127.5x15

A2 D. Bænkpres

20x5

25x5

30x5

35x5

40x14 PR

A3 Rope Chins

BW x 5, 6, 7, 7

Rigtig god effekt af kridt fra 2. sæt og frem.. ;)

Derefter

Push-downs, Rest pause m 30 sek pause

60x7

Stakken+15 x 10, 4, 2

EZ. Curls

20x7

45x12

Prowler

0x30

20x30

40x30

60x30

80x30

100x30

110x30 PR

Modbydeligt sæt :D

Det tog to minutter, før jeg følte mig overbevist om, at jeg ville indhente iltgælden og yderligere et minut før jeg kunne rejse mig. Derefter endnu fem minutter inden syren var ude af benene og jeg kunne bøje dem uden at de gav efter. Så jeg så jo nok lidt underlig ud, mens jeg bar vægtene ind med stive skridt.

Igen skønt, at det ikke var alt for varmt og bagende.

Virkede fint, at prowle efter styrketræning. Kroppen og CNS er varmet op og så længe jeg holder træningen med vægtene omkring 45 min, har jeg også energi tilbage.

Fed træning :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share