Ephedrine HCL lovligt til DK?


laush
 Share

Recommended Posts

Jeg er i oejeblikket paa ferie paa Bali hvor jeg har koebt 100 tabletter 25mg ephedrine HCL til 20 kr og det kunne jeg godt taenke mig at faa med til DK og helst lovligt - er det muligt? Er nogen af disse muligheder lovlige:

Vi skal mellemlande i England (et Eøs land), men ikke ud af heathrow saa ephedrinen bliver ikke taget der, men er det lovligt at have med derfra da England er et EVs-land?

Jeg kan ogsaa finde et postkontor i Heathrow lufthavn og sende ephedrinen til mig selv I DK. da England er et Eøs land maa toldmyndighederne i DK ikke stoppe pakken da jeg kan have koebt det lovligt i England - er det korrekt?

Jeg kan ogsaa faa en apoteker her paa bali til at skrive at jeg har brug for Ephedrine HCL som en "broncholidator" - altsaa mod hoste, hvilket det faktisk bliver solgt til her.

Hvad mener i - er det muligt at faa det lovligt til DK?

- paa forhaand tak..

Link to comment
Share on other sites

simpelt svar, NEJ!

Ephedrin er ikke lovligt i DK!

Det må ikke sendes til landet, og en evt pakke sendt fra england SKAL have en sedel på, hvor der står hvad der er i (så er det jo op til dig hvad du vil skrive :)  )

Men har din pakke,ikke denne sedel må toldvæsnet ikke åbne den uden din tilladelse, men du skal nu ikke regne med at få pakken af dem, hvis du har nægtet. Og åbner de den, vil du absolut ikke få dine piller.

 du vil altså få mere end almindeligt svært ved at indføre det, men omvendt, hvis man kan få lastbiler med alt muligt over grænsen, skulle det da være muligt, hvis du er lidt opfindsom. Men jeg tror sku det vil være meget nemmere, bare at købe dem herhjemme, og så betale den (lille) merpris per pille. De kan fås mange steder herhjemme, og prisen ligger typisk på ca. 2 kr/pille.

Link to comment
Share on other sites

nej ok, det er godt nok ikke ren efedrin, men tæt på. Sidst jeg købte ren efedrin gav jeg 350kr for 100stk. 50mg piller......men dem spiser jeg ikke mere. Jeg snupper en "cutting force", hvis jeg en dag ikke er så tændt på at træne, og virkningen er da den samme, bare i en lidt mildere grad......men med 300mg efedrin (8%) og 200 mg coffein, er de okay for mig :)

  jeg ved ikke om du har interesse for dette produkt, men hvis du har kan vi da godt snakke lidt sammen... (jeg sælger ikke, og min eneste forbindelse til ham der gør, er at jeg køber mine piller, og alt andet kost tilskud hos ham). mere så folk ikke tror det værste om mig... :)

Link to comment
Share on other sites

"Cutting force" kender jeg godt, men virkning synes jeg ikke er saerlig god, men maaske var det bare fordi min krop vaennede sig til dem og nedregulerede beta-receptorerne.

Dem herfra som er ren 25 mh ephedrine HCL havde stor effekt paa mig igaar da jeg proevede en og laante traeningslokalet paa et fint hotel.

- Tak for svarene

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der ved om det er strafbart i sig selv at proeve at faa noget med gennem tolden som ikke er lovligt?

Hvad jeg mener er at man vil jo nok ikke faa en boede eller noget, hvis man bare har ephedrinen i f.eks sin toilettaske - der vil den vel bare blive konfiskeret saa laenge man spiller uvidende ("jamen apotekeren sagde det var godt mod hoste")

Men hvad nu hvis man skjuler den et eller andet sted i sin bagage, hvor det helt klart er placeret for at skjule det for tolderne - er det strafbart?

Link to comment
Share on other sites

Ring og snak med lægemiddelstyrelsen de kan give dig et præcist svar.

Jeg har selv prøvet lidt det samme som du har gang i, dvs indførelse af Letigen som også indeholder Ephedrin Hydrochlorid. Og jeg sidder med nogle papirer fra lægemiddelstyrelsen hvori de skriver følgende:

Vedr.: Deres indførsel af lægemidler

Styrelsen har fra Toldcenter København modtaget vedlagte brev med meddelse om at De ønsker at indføre de deri nævnte lægemideler (Letigen)) til Danmark som postforsendelse. Styrelsen har derefter truffet følgende afgørelse.

Afgørelse:

Idførslen af disse lægemidler er ikke tilladt jf. § 2, stk2, i bekendtgørelse om privates indføsel af lægemidler, som er trykt neden for.

§ 2. Private kan til personligt brug til sygdomsforebyggelse eller -behandling her til landet indføre lovligt indkøbte lægemidler bestemt til human anvendelse.

Stk. 2. Såfremt indførslen finder sted fra lande som ikke er medlem af Den Europæiske Union eller er omfattet af EØS-aftalen, må indførslen ikke foregå som postforsendelse og kan højst omfatte 3 måneders forbrug.

Det vil sige at du gerne må medtage Ephedrine HCL fra Bali, men kun til 3 måneder. Og du må gerne sende det fra England. Om tolderne kan de her regler er jeg ikke sikker på så du skal nok regne med at de konfiskerer det og rådfører sig så med lægemiddelstyrelsen. De vil derefter sende det til dig, når de har fået besked fra lægemiddel styrelsen. Hvis du har købt det som et middel mod hoset er det helt i orden, og det skal du bare fortælle tolderne.

Men for en sikkerheds skyld, ring og snak med lægemiddelstyrelsen.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for svaret - det var lige hvad jeg ledte efter. Saa vil jeg da tage de 100 piller med ( som jeg faktisk kun gav 7 kr! for) og saa lade dem konfiskere det hvis de har lyst. Ellers kunne jeg jo spille hot-shot og tage paragrafferne du refererer til med og se om det goer noget (det goer dem sikkert bare irriterede, og de ved jo ikke om Ephedrine HCL er til "human" brug).

Men paa den anden side - de kan se at jeg har koebt ephedrinen paa et apotek saa det er jo ikke heste-steroider og jeg kan bede apotekeren om at skrive en vejledning om at tage 3 piller om dagen saa tolderne kan se at der er til under 3 maaneder - saa maa de jo faktisk ikke konfiskere dem.

Ellers kan jeg sende dem fra Heatrow lufthavn og saa maa de ikke stoppe dem fordi England er et Eoes-land. De vil dog sikkert aabne pakken alligevel og sende pillerne til laegemiddelstyrelsen for derefter at faa det samme at vide som du fik.

Gad vide hvor laenge laegemiddelstyrelsen er om at behandle saaden en sag?

mht at ringe til laegemiddelstyrelsen er det desvaerre for dyrt: 47 kr i minuttet med mobiltelefon og 12 kr fastnet.

Hvis nogen har lyst maa de meget gern ringe at spoerge dem ( de har tlf. nr: 44 88 91 11 ).

(Redigeret af laush ved 3:41 am på Okt. 20, 2001)

Link to comment
Share on other sites

hmm......jeg må sku (på trods af det flotte indlæg), indrømme at jeg har svært ved at tro at du får det igennem tolden. Vores regler herhjemme, hedder at man ikke må indføre ulovlige midler, og det vil det være i danmark. Bare fordi du evt. ku få en apoteker fra Tailand til at skrive at kokain var godt for dit humør, tror jeg sku oz de ville have svært ved at sluge den i toldvæsnet!!   Men jeg vil meget gerne høre hvordan det går dem......!!   :)

Link to comment
Share on other sites

>Atomnissen

Nu er kokain jo ikke i sammen kategori som Ephedrin HCL. Kokain er på liste A over Euforisernde stoffer og kan derfor ikke indføres i Danmark jf. Sundhedsstyrelsens bekendgørelse nr. 246 af 7 april 1994 om privates indførsel af lægemidler, § 3 og § 4. Ephedrin er et lægemiddel som anvendes i mange ting bl.a i hostesaft, men det er desværre for dyrt at prøve at få sit Ephedrin ved at tylle en flaske hostesaft, og det giver sikkert også diarre. Nå, men Ephedrin er altså ikke et direkte forbudt stof. Og pointen er at selv om det (mod mine forventninger) skulle glippe har Laush også kun tabt 7 kroner, og han risikerer ikke et bødeforlæg. Hvis man fik bøder for at indføre produkter indeholdende Ephedrin så ville jeg være en del fattigere end tilfældet er. Det er nemlig sådan at om du prøver at indfører Ephedrin HCL eller du prøver at indføre en ECA stack (Dymetadrine Xtreme, Cutting Force osv) så er det samme lovgivning. Og jeg har altså købt e del ECA stacks indtil videre, og en del er blevet taget i tolden, men jeg har heldigvis en fin aftale med forhandleren i USA om at jeg kan få pengene retur hvis jeg sender produktet retur. Og det kan til tider betale sig at prøve pga den store prisfoskel der er på kosttilskud herhejemme og "derovre".

Link to comment
Share on other sites

Lige en rettelse: Tolderne kan sagtens finde på at åbne en pakke fra England. Det skete for mig i sidste måned. Tolderne fandt noget som de, p.g.a. manglende evne til at læse en varedeklaration, troede var testosteron. Det var et legalt kosttilskud fra Prolab, som hedder Optima Bolan, men det interesserede ikke toldfolkene, som sendte det videre til politiet.

Dem måtte jeg så tærske langhalm med i ca en måned, før de fattede at de havde dummet sig og jeg fik mine sager.

Sagen er også at jeg ville have fået en politisigtelse for indføring af Narko, hvis ikke jeg selv havde grebet ind. Det forhindrede dog ikke at jeg skulle til afhøring og hele forløbet kostede en del tid.

Så regn ikke med at tolderne ved ret meget, hvis de tror det er ulovligt, sender de det til politiet og så hører du først fra dem, når der dumper en tilsigelse ind af brevsprækken.

Næppe noget der er værd at gøre for at spare nogle småpenge, medmindre du er storforbruger af Eph.

Link to comment
Share on other sites

MichaelEbeltoft>> sjovt du lige nævner hostesaft, for det indeholder jo ofte opium (for at bedøve slimhinderne)......og vi behøver vist ikke diskutere hvad der sker hvis laush sender en pakke med opium til landet og den bliver taget!  Bare fordi et produkt kan bruges i medicin herhjemme, betyder det ikke at det ikke giver bøde at forsøge at indføre!!

 Men det var nu ikke for at diskutere, jeg tror bare ikke at det er så lovligt at indføre, at tolderene ikke engang gider give dig en bøde hvis det bliver opdaget..............

Link to comment
Share on other sites

>Atommissen

Tro mig, Ephedrin HCL er ikke et euforisernde klasse A stof, hvilket Opium ligeledes med førnævnte Kokain er. Derfor er det ikke under narko lovgivningen!

>Laush

Men det sikreste er at ringe til lægemiddelstyrelsen og snakke med dem, men det er nok ikke klogt at sige man skal bruge det til at dope sig, så find på en smart historie.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Hej jeg vil sige at der er høj sandsynelighed for de bliver tilbageholdt og der vil blive gjort krav på lægeattest..kan du ikke fremskaffe denne bliver de destrueret.

Fedt at du skriver det nu, når Laush har siddet de sidste 10 år i et Thailandsk fængsel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share