Vægttab og tendens til at brystmusklerne hænger


Davidsc4
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil for første gang prøve at cutte. Har styrketrænet i nogle år on off.

Har nok altid været lidt dårlig til at spise rigtigt, men har generelt altid været forholdsvis tynd, dette er begyndt at ændre sig nu.

Jeg er 2 meter høj og vejer ca 93 kg.

Mit største problem er at mine brystmuskler er begyndt at hænge selvom jeg træner 2-4 gange om ugen.

Jeg tænker det er fedt% den er galt med, er generelt ikke så ripped.

Det vil jeg selvfølgelig gerne ændre. Har forstået man ikke kan punkt tabe sig, hvilket giver god mening.

Vil følge noget lignende det her program fra mol

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/traeningsprogram_til_fitnesscenteret_-_maksimalt_vaegttab/

Mit spørgsmål er nok egentlig om der er noget man skal/ ikke skal gå, hvis man gerne vil slippe af med at brystmusklerne hænger?

På forhånd tak

Edited by Davidsc4
Link to comment
Share on other sites

Det lyder helt absurd, du vejer jo stadig meget lidt. Hvis du har trænet i så lang tid, burde du også have ret store brystmuskler. Har du overvejet, at det bare er sådan musklerne ser ud, når de bliver større?

Prøv at træne skrå bænkpres, som presser den øverste del af brystet mere. Har selv flyttet en del visuelt ved at skifte den øvelse ind.

Link to comment
Share on other sites

Synes data lyder lidt sjovt. 2 meter og 93 kg, burde være rimelig ripped hvis du har trænet. Hvad er din fedt% eller lean body mass?

Jeg er 1,95 og 130 kg med en lean body mass på 105 kg (ved godt der er en god gang spæk, det er nuværende projekt).

Så ville mene at du må finde ud af hvad din lean body mass er på, for lyder mere som om styrketræning+kost skal ændres så den giver nogle bedre resultater.

Bryst ordnes med at træne bænk eller andre øvelser som får trænet din brystmuskel. Har aldrig hørt om noget man ellers kan gøre for at de ikke hænger.

Link to comment
Share on other sites

Den er skam god nok. Kommer højst op på 95 kilo.. Vægten svinger lidt.. Synes ikke jeg er jeg lean, men er tynd... Men går mig på at jeg har hænge bryster, når jeg ikke er "tykkere", og forstår det nok heller ikke.. Har altid trænet varieret.

Jeg har overvejet om det bare er genetik, jeg har nemlig det såkaldte kyllingebryst i midten, som gør det mere markant(et lille hul i mellem musklerne).

Men ja, jeg må prøve at få målt min fedt procent:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi skal have et billede for at kunne komme med ordentlig vejledning på denne her.

Men uanset hvad, skal du nok have ændret noget i dine trænings rutiner, hvis du ikke har oplevet større resultater på "nogle år"

Ja det forstår jeg godt.

Ja det kan godt være. Kunne forstille mig det ligger i kosten

Link to comment
Share on other sites

og mere styrketræning

... i stedet for det rekreationelle bodybuilding som du sandsynligvis kører nu (ligesom mange andre), hvis du ikke har fået bedre resultater.

Smid for hulen et billede op af din krop og skriv dit styrkeprogram herind, så vil du få masser af kritik. Meget af det du sandsynligvis kan bruge til noget.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

og mere styrketræning

... i stedet for det rekreationelle bodybuilding som du sandsynligvis kører nu (ligesom mange andre), hvis du ikke har fået bedre resultater.

Smid for hulen et billede op af din krop og skriv dit styrkeprogram herind, så vil du få masser af kritik. Meget af det du sandsynligvis kan bruge til noget.

Yeps, er lige på arbejde hele dagen i dag, men skal nok smide et ind i aften eller i morgen:)

Har det meste af tiden kørt fullbody, bygget op om de store øvelser som squat dødløft og bænk.. I det nye år har jeg kørt push press split stadigvæk med fokus på de store øvelser og så med en 10-15min cardio efter hver træning..

Link to comment
Share on other sites

Yeps, er lige på arbejde hele dagen i dag, men skal nok smide et ind i aften eller i morgen:)

Har det meste af tiden kørt fullbody, bygget op om de store øvelser som squat dødløft og bænk.. I det nye år har jeg kørt push press split stadigvæk med fokus på de store øvelser og så med en 10-15min cardio efter hver træning..

Det lyder jo i bund og grund fornuftigt. - Hvor tit træner du? Og hvad mener du med 'on - off' i første indlæg, er det 2 ugers træning og 2 måneders pause , eller? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja det er meget upræcist. Trænede og gik meget op i det fra jeg var en 16-17 år til jeg var ca. 19-20. Fullbody 3 gange om ugen. Derfra blev det mere du ved, så træner man fullbody 2 gange den ene uge, så træner man 1 gang næste uge og så er der en uge hvor man ikke træner overhovedet. I det nye år, har jeg så igen været seriøst og har været dernede en 3 gange om ugen i gennemsnit, 4 for det meste. Men da det var on/off var jeg generelt stadigvæk dernede min. en gang om ugen :)

Edited by Davidsc4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share