Hælsmerte


Kenneth-Armstrong
 Share

Recommended Posts

Hej Loebesiden

Jeg har i gennem flere år primært løbet med Asics GT-2160, Asics GT-2170 og nu Asics GT-2000.

En sko jeg overvejende er tilfreds med, og som er blevet udfundet vha. løbebånd og opmåling af løberen.dk.

Jeg er begyndt at få en smule hæl problemer, når jeg løber med disse sko. Smerten er ikke i selve achillesenen, men sidder midt bagpå hælen i en diameter af 1 cm, og smerten er isoleret til kun der. Noget jeg ikke oplever, når jeg løber i mine gamle Nike Zoom. Grunden til jeg ikke med mine Nike er, at de giver mig skinnebensbetændelse ved længere brug.

Jeg har ikke ændret i løbe distancer, nærmere tværtimod.

Er der nogle, der kan anbefale nogle sko, som er meget lig Asics GT-2000 med pronation, så jeg kan prøve om det virker mod min hæl smerte?

Evt. er det usundt at købe neutral sko og løbe nogle ture med dem en gang imellem, for at veksle lidt mellem pronation og neutral?

Er der nogen der kender til smerten i hælen? Den sidder præcis der hvor heel bone peger:


flafoot.jpg

VH
Kenneth-armstrong

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share