hjælp til vægtab og træning


Zarqua
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er ved at lægge hele min livsstil om. Har altid siddet foran computeren og dovnet den af men det slut nu!

Jeg er lige startet på min drømme uddannelse og det er stillesidende arbejde hele dagen. Har desværre omkring 4 timers transport i alt hver dag så har svært ved at se hvordan jeg kan få ordenlig kost og motion ind. Står op ved en 4-5 tidrn og tager så toget 5:34 eller 6:10 og når så i skole 7:30 eller 8:00 er så hjemme kl 17:30 de første dage og ca kl 16 de andre dage og skal jo allerede i seng kl 19-20 stykker så kan jo lige nå at komme hjem og lave mad og derefter i seng :(

Håber at der er nogen der kan give nogle råd til hvordan jeg skal få tilpasset noget træning ind og evt hvilkrn type træning. Har ikke råd til fitness pga su og cyklen er i stykker så det er helt udelukket :(

- Zarqua

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er klar på det, så er det faktisk utroligt, hvor meget små ting i hverdagen gør! Du kan f.eks. lave squats, armøvelser eller lignende i løbet af dagen! Hvis du synes det er pinligt, at lave øvelser foran de andre, kan du evt. lave dem på toilettet - lav øvelsen med at sætte dig på toilettet (uden at sætte dig helt - det skal jo ikke være afslapning;) ) og gentag så meget du har tid til i pausen eller til træthed, og så gerne flere gange om dagen :) lav øvelser med vandflasker som vægte! Tag trapperne så oftesom muligt, stå på bussen et stop senere end du plejer, så du går et ekstra stop fremfor at køre :) gå. Nogle runder om skrivebordene! Hvis du bevæger dig hvert 10. minut øges din forbrænding, fremfor hvis du sidder stille :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvis du vil lægge "hele din livsstil" om, må du også huske at se på din kost! Det er kedeligt at skulle skrive alt hvad man spiser op, og ovenikøbet tælle kalorierne, men vægtforøgelse kommer som bekendt af at vi indtager flere kalorier end vi forbrænder. Med din stramme tidsplan er det svært at få plads til meget træning som virkelig kan batte. Selv små ændringer kan virkelig gøre en forskel!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share