Overevet korsbånd og revnet menisk


Nicklasnymark
 Share

Recommended Posts

Hej derude,

Jeg var så uheldig at jeg her for godt snart en månede siden fik revet mit korsbånd over, under en floorball træning som optakt til dm finalen. Jeg blev scannet og fik konstateret både revnet menisk i det lægen kalde for ''zone rød rød' ( noget med at det er yderste stykke hvor der er masser af blod) Han håbede han kunne syg det, og korsbåndet skulle selfølgelig erstattes, eller hvad de lige gør.

Jeg har et bidene ønske om at vende tilbage til sport, selv her en måned før operationen, kribler der allerede for at komme tilbage på banen.

Jeg har fået at vide at jeg nok skal regne med over 1års skades pause hvis ikke mere, HVIS jeg overhovedet kan komme tilbage på samme niveau. Det skræmmer selfølgelig mig en smule det hele.

Derudover syntes jeg faktisk operationen lyder lidt voldsom også, og den fase bagefter.

Proffensionelle fodbold spiller er jo som regel tilbage på banen allerede efter 6 måneder?

Og har min revnet en menisk også en indblanding på mit 'comeback.'

Håber der nogle der kan hjælpe med at sætte brikkerne på plads, syntes man kan læse en masse forskellige ting på nettet omkring et overevet korsbånd.

Link to comment
Share on other sites

Nøjagtig samme skade udsatte jeg mig selv for i forbindelse med fodbold. Det er nu tre år siden.

Det kan godt lade sig gøre at vende tilbage - men det kræver hårdt arbejde og tålmodighed.

Det, der har været den største komplikation efterfølgende i mit tilfælde har været meniskskaden. Jeg er lige blevet opereret anden gang for netop dette. Da jeg første gang blev opereret, blev min menisk syet, og dette gjorde, at genoptræningen blev med flere forbehold end ellers. Jeg skulle bruge DonJoy-skinne i nogle uger, og jeg måtte ikke bøje knæet over 90 grader vægtbåren i den første periode.

Du skal som udgangspunkt nok forvente 9-12 måneder (standard), førend du kan vende tilbage til fuld aktivitet (hvis det da bliver aktuelt), men hver skade hver sit forløb. Husk dog på, at når en professionel fodboldspiller kan vende tilbage på seks måneder, har han den fordel, at han har en hel sundhedsstab til sin rådighed og kan fokusere 100 % hver dag på netop tilbagevenden. Selv var jeg tilbage efter ca. seks måneder, men dette viste sig nu desværre nok at være for tidligt (menisken vred således op igen)

Find en dygtig fysioterapeut, der kan guide dig igennem genoptræningen, det er klart anbefalelsesværdigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share