Erfaringer med behandling af akillessenebetændelse?


SuneBC2300
 Share

Recommended Posts

Hej


Jeg har brug for Jeres hjælp og gode råd.


Jeg har siden januar 2012 døjet med akillessenebetændelse, som befinder sig i området, hvor senen hæfter på hælbenet. Jeg pådrog mig skaden på en langrendstur, og har haft svært ved at komme mig over skaden. Inden skaden løb jeg 12-15km 3 gange ugentligt, men har stort set ikke kunne løbe siden.


Jeg har gået til fysioterapeut på Vesterbro Fysioterapi siden juni sidste år (2012), været til ultralydsscanning og fået lavet særlige indlæg til mine løbesko.


Jeg har lavet 'trappeøvelsen' on-off siden jeg startede til fysioterapeut og i samarbejde med ham forsøgt at genoptræne min akillessene. Der har dog alt dette til trods ikke været de store fremskridt.


Så jeg vil høre, om der er nogen, der har gode råd og erfaringer med øvelser, genoptræning eller fysioterapeuter med fokus på sportsskader?



Tusind tak for hjælpen.


Hilsen Sune
Link to comment
Share on other sites

Hej Sune

Jeg er fysioterapeut med ekspertise indenfor løbeskader.

Du er blevet sat igang med den behandling men oftest går igang med i forhold til achillescene betændelse.

Der kan være fejl i forløbet eller diagnosen.

Nogen behandler tager fat i en mere årsags betinget model hvori man ofte forsøger at forklarer smerten fra at noget f.eks. i hoften ikke bevæger sig korrekt.

Hvad vist ultralydsscanningen?

Nogen læger har erfaringer med saltvandsinsprøjtninger som du kan læse mere om her:

http://henninglangberg.wordpress.com/seneskader-tendons/high-volume-injection/

Link to comment
Share on other sites

Hej RuneB

Tak for dit svar.

Ultralydsscanningen viste blot, at min akillessene er betændt ved området, hvor den hæfter på hælbenet. Der var ingen skader eller læssioner.

Derudover kan jeg måske tilføje, at jeg jeg 'lider' af hyperpronation, hvilket mine indlæg også forsøger at kompensere for :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share