Basal stofskifte og træning


ryffe
 Share

Recommended Posts

Hej Alle :)

Lige et spørgsmål som er tilknyttet basalstofskiftet :)

Vil regelmæssig træning give øget stofskifte alle ugens dage, eller vil træningen kunne gavne på selve dagen ?

Har søgt en del på nettet uden held, til at få svar på mit spørgsmål :)

Og så vidt jeg kan se giver beregneren på denne side mig heller ikke svar på dette. Eller i hvert fald hverken be- eller afkræfter den min nysgerrighed.

Håber nogen kan hjælpe mig og min nysgerrighed :)

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Det kommer lidt an på så meget. Træning vil generelt øge dit energiforbrug efter endt træning og et døgn (eller mere) derefter. Øges din masse vil det også øge din BMR. Muskelmasse er dog ikke vandvittigt energikrævende når du er i hvile, så der skal smides en del kg masse på korpusset før det gør en nævneværdig forskel. Det er i øvrigt rimeligt at antage at effekten af træning på din efterfølgende forbrænding mindskes en smule over tid.

Ekstra styrke og muskelmasse vil dog typisk også øge den mængde energi du bruger spontant i løbet af en dag, da du har en større krop at bære rundt på og en større styrke vil også få de fleste dagligdags anstrengelser til at virke lettere og derved udtrætte dig mindre end ellers.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share