Hvad gør jeg forkert?


ely
 Share

Recommended Posts

Jeg startede mit projekt vægttab sidste år i August. på ca 5 måneder fik jeg tabt mig 20 kg, ved at ændre min kost til sund mad, spise 5 gange om dagen og cyklede 10 km hverdag.

Det gik dog i stå til vinter, og på 4 måneder kom jeg tilbage i min gamle vane og fik taget 2 kg på igen.

Nu her i april har jeg fået kamp gejsten tilbage, har meldt mig ind i fitnesscenter hvor jeg er ca 5 gange om ugen. Har tabt mig 4 kg i denne måned, men nu kom så denne uge hvor der intet er sket, og så kommer alle mine frustationer.

3 gange om ugen styrketræner jeg hvor jeg starter med 15 min på condicykel eller crosstrainer. derefter ca 45 min på styrketræningsmaskiner.

De andre 2 dage er typisk 15-20 min condicykel + 15 min crosstrainer + 5-10 min romaskine + 10 min på en "flabelos".

Typisk mad er:

Morgenmad: 1 skive fuldkornsrugbrød med 3 skiver cheasyost (skæreosten) 13% + 1 lille glas mini mælk.

Snack: ca 100 g gulerod

Middagsmad: 1 skive fuldkornsrugbrød med tun/makrel/torskerogn + ca 150 g gulerod.

Snack: ca 100 g gulerod eller et æble.

Aftensmad: 1-2 stk magert kød + ca 250 g kogte grøntsager. Meget sjældent jeg spiser lidt pasta/kartofler/ris.

Link to comment
Share on other sites

Fordi der ikke har været fremgang en enkelt uge er det ikke ensbetydende med du gør noget forkert. Hvis du derimod ikke ser fremgang (både på vægten, men især i spejlet) så kan det være du skal ændre på nogle parametre.

Bare hæng i og fortsæt med det gode arbejde. Resultaterne skal nok komme, så ingen panik pga en enkelt uge hvor du ikke har tabt kilo.

Link to comment
Share on other sites

Jo. Og ved godt hvad du hentyder til. Det er bare ikke spor sjovt de stille stående uger der er i perioderne.

Og når denne tid kommer har jeg altid en del frustrationer, som jeg prøver komme af med. Derfor jeg lavede denne tråd.

Også fordi jeg godt kunne bruge nogle råd ang om min kost er for lidt/ for meget. Motion, er den korrekt eller forkert osv. Det er altid rart at hører andres erfaringer :)

Link to comment
Share on other sites

Det er bare ikke særlig sjovt at tabe sig, og du vil altid møde modgang. Du bliver nødt til at hænge i og fortsætte. Det er nøjagtig det samme for folk som skal gaine (mig selv), det går bare ikke altid efter planen. Jeg bliver selv frustreret, men bliver ved og ved med at træne og spise selvom jeg ikke kan se fremgang. Så prøver jeg at skrue på forskellige parametre. Men husk at det ikke er nødvendigt at det er imorgen at du har din drømmekrop, det er en investering for livet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share