Langvarig cardiosession og sex


 Share

Recommended Posts

Kan det have en positiv eller negativ indvirkning på ens præstation hvis man har haft sex et par gange inden man fx skal ud og cykle fx 4 timer med høj intensitet?

Dette er et ganske seriøst topic. Man bliver jo meget afslappet efter sex, og jeg tænker umiddelbart, at det måske ikke er super hensigtsmæssigt ift. at yde max ift. sport.

Der kan også være andre afledte effekter af sex der påvirker end sportspræstation måske?

Link to comment
Share on other sites

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8775649

Godt nok et gammelt studie fra 1995, men her viser det sig at sex ingen inflydelse har.

2000 nyere undersøgelse: http://journals.lww.com/cjsportsmed/Fulltext/2000/10000/Does_Sex_the_Night_Before_Competition_Decrease.1.aspx Stadig intet tegn på at det har indflydelse direkte, men det kræver yderligere forskning.Noget kunne endda tyde på at man ydede ekstra efter sex, men samtidigt mindre hos andre.

Gamle undersøgelser og det ærger mig lidt at jeg kun har været testperson i smerteforsøg og ikke i et af de her.

Link to comment
Share on other sites

Mener at have læst at det er tosset at have sex lige inden du skal cykle, men at det skulle være fornuftigt aftenen inden da det kan give en bedre søvn pga frigivelse at nogle hormoner efter klimaks.

Hvis hun ikke insistere på at snakke bagefter ;)

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at sex først og fremmest påvirker min psyke. Er jeg nervøs inden jeg skal konkurrere, er sex super nice, men har jeg haft følelsen af ikke at være optimalt ernæret eller have trænet godt nok, har jeg ikke haft det godt med det. Heldigvis har min kæreste haft go forståelse for min lidt svingende psyke inden en vigtig kamp:)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du overvejer at sige nej til sex fordi du skal træne, så er du sær - Medmindre du dyrker elitesport og det ikke er træning men et stævne.

Men samtidigt så hvis du tænker på at dyrke sex af præstationsfremmede grunde - er du også sær... Et bedre alternativ vil nok være at tage en spiller.

Desuden handler det vel om hvor hårdt man ligger ud, der er vel forskel på at dyrke kedelig 5 minutters sex og have en times lagengymnastik.

Min ven siger dog at det er værst at have sex før et styrkepas end før løb eller lignende.

Men igen, det handler vel meget om hvordan du reagere på det, det er vel værd at eksperimentere med, eventuelt film det. og læg det op. her. så vi kan kommentere. teknikken.

Men så igen jeg dyrker ikke selv sex, fordi jeg har hørt at man dør tidligt. Hvis du qouter det her, fordi du tror jeg er seriøs, så er du en klovn. jatak.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share