Wendler 5/3/1 og værnepligt


MathB
 Share

Recommended Posts

Hey :)

Den har sikkert være oppe og vende før, men har lige et par spørgsmål jeg godt kunne bruge noget hjælp til.

Jeg skal ind til forsvaret og aftjene min værnepligt her til Aug, og der vil jeg selvfølgelig gerne gøre det godt. Så har siden Dec 2012 trænet Crossfit minimum 3 gange om ugen. Men kunne godt tænke mig at få noget mere styrke inden jeg skal ind til forsvaret.

Så har jeg læst mig lidt frem til Wendler 5/3/1 og det lyder utroligt simpel og lige til og jeg har bidt mærke i at det kræver land tid Wendler, men planen er at jeg også vil træne det under værnepligten og efter. Men skal jo også have noget kondi når jeg skal ind, så vil høre om man godt kan træne Wendler først også tage en WOD bagefter Wendler, også en interval løbetur en gang om ugen.

Det jeg prøver at tage på i muskler, vil jeg ødelægge det ved at træne CF og løbe en bette tur (Ikke mere end 3,2 km). Eller handler det bare om at spise noget mere så, så det kan følge med.

Jeg har prøvet at lave en ugeplan med hvordan jeg havde regnet med den ville se ud hvis jeg både kan træne Wendler, CF og løbe en lille tur. (Planen er at træne Wendler 4 dage om ugen)

Mandag: Dødløft og et par hjælpeøvelser.

Tirsdag: Bænk pres, + et par hjælpeøvelser og en WOD

Onsdag: Rest

Torsdag: Squat, + et par hjælpeøvelser

Fredag: Press, + et par hjælpeøvelser

Lørdag: Interval løbetur

Søndag: Rest

Og lige et spørgsmål til hjælpeøvelser. Det er ikke alle øvelser jeg kan lave, som indgår i selve wendlers program, kan jeg godt finde på nogle andre som træner det sammen, men som bare er noget andet?

Håber i kan hjælpe mig :)

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens køre wendler og workouts, men du skal nok være klar på det trækker tænder ud at lave både wendler med støtteøvelser og workouts samme dag.

Mht støtteøvelser kører jeg selv boring but big med en ekstra støtteøvelse. Men hold dig til en enkelt støtte øvelse som wendler selv siger og hold fast i den nogle cyklusser. Du kan læse min log hvis du vil have lidt inspiration til en måde at køre det på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft succes med wendler i forhold til at øge min styrke,men hvis du går efter muskeltilvækst bør du vælge et andet program.

Desuden vil jeg råde dig til at træne de øvelser,som indgår i forsvarets coretest. Du kunne med fordel også smide en løbetur ind på 5-10 km i dit program,så du træner noget løb ud over interval.

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens køre wendler og workouts, men du skal nok være klar på det trækker tænder ud at lave både wendler med støtteøvelser og workouts samme dag.

Mht støtteøvelser kører jeg selv boring but big med en ekstra støtteøvelse. Men hold dig til en enkelt støtte øvelse som wendler selv siger og hold fast i den nogle cyklusser. Du kan læse min log hvis du vil have lidt inspiration til en måde at køre det på.

Okay cool tak for svaret, det vil jeg med sikkerhed gøre! :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft succes med wendler i forhold til at øge min styrke,men hvis du går efter muskeltilvækst bør du vælge et andet program.

Desuden vil jeg råde dig til at træne de øvelser,som indgår i forsvarets coretest. Du kunne med fordel også smide en løbetur ind på 5-10 km i dit program,så du træner noget løb ud over interval.

Altså er det er bare styrke jeg er ude efter. Okay, tak for rådet. Men hvis jeg løber en længere tur vil det så ikk ødelægge det gain jeg er i gang med, det var derfor jeg valgte at løbe som korte tur :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share