Forstrækning i læggen


gotskov
 Share

Recommended Posts

Jeg var ude og løbe en 5km omkring søerne i torsdags. Ca halvvejs begyndte det at trække noget i læggen. Ikke så meget at det gjorde ondt, men nok til at jeg overvejede at stoppe. Det gjorde jeg dog ikke. Efter mit løb gik jeg direkte i træningscentret og brugte 30 minutter på vægtene, hvor arme, ryg og mave fik lov at røre sig. Læggen træk stadig lidt. Jeg sluttede af med udstrækning.

De sidste udstrækningsøvelser lavede jeg på gulvet. Men da jeg skulle rejse mig, havde jeg store smerter i læggen. Jeg har ikke mærket andet end de trækninger jeg skrev om tidligere, ingen "smæld" og jeg har ikke strukket læggen mere end jeg plejer, måske endda en smule mindre.

Resten af dagen måtte jeg humpe rundt med store smerter, der dog gik en smule væk, når jeg var gået varm, men stadig møj ubehageligt. Smerterne var dog allerede fredag meget mindre og i dag mandag, kan jeg næsten ingenting mærke. Faktisk er jeg i tvivl om der overhovedet er noget. Jeg er ikke i tvivl om, at der er tale om en forstrækning og jeg er heller ikke tvivl om, at jeg skal passe meget på, at jeg ikke gør den værre. Derfor er jeg i syv sind om, hvornår jeg kan begynder at (genop)træne igen.

Er det ok, at jeg allerede nu prøve et løbebånd? Eller skal jeg holde længere pause, selv om jeg ikke mærker noget? Skal jeg nøjes med en Crosstrainer? Spinning?

Jeg er MEGET utålmodig, da jeg de sidste 3-4 år har prøvet at komme i god løbeform, så jeg kan tage nogle gode ture på 8-12km. Nu var jeg endelig ved at komme op i distancerne igen. Jeg har for ikke at gå for hurtigt frem, brugt 6mdr på at nå de 5km, derfor er det noget skidt, hvis jeg skal til at have en lang pause igen. Omvendt, ved jeg af bitter erfaring, at en forkort pause er det værste jeg kan gøre mod mig selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share