sygeligt vægttabsmål


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har en veninde der har sat sig det mål, at komme ned på en fedt procent på 10!

jeg har prøver som fitness instruktør og fys. studerende at forklare hende hvor sygeligt hendes mål er!

Nu sidder jeg bare og tænker hvilke fysiske og fysiologiske problemstillinger hun vil er på vej hen imod

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart er hun nede på en grænse, hvor det er fysisk umuligt at komme længere ned. Hun vil højst sandsynligt tabe stort set alt muskelmasse inden hun rammer 10 (medmindre hun styrketræner seriøst ved siden af). Om det har andre fysiske konsekvenser er umuligt at sige. De studier jeg har set på anoreksipatienter viser umiddelbart, at de fleste kommer sig uden mén. Men ligegyldig hvad, er det selvfølgelig et fuldstændig tåbeligt mål hun har sat sig. Hun har højst sandsynligt ikke en anelse om, hvad det rent faktisk er hun stiler efter.

10-11% er deromkring kvindelige BB'er ligger til konkurrencer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mindes et engelsk tv-program hvor nogle kvinder (formentlig udvalgt netop fordi deres selvbillede var en kende forstyrret) blev bedt om at placere sig i en række af kvinder med stigende/faldende fedtprocent. Altså de skulle på en meget lavpraktisk måde besvare spørgsmålet om "hvilken fedtprocent har du" eller "hvordan ser du dig selv". Konsekvent vurdere de alle sig til at være væsentlig tykkere end de virkelig var.

Linket her viser en stak mænd og kvinder og deres respektive fedtprocent.

http://www.leighpeele.com/body-fat-pictures-and-percentages

Lav f.eks. en kollage med fedtprocenterne skjult (find evt flere billeder, hvis nødvendigt for at matche hendes kropstype) og spørg først hvor hun ville placere sig selv, og derefter hvad der er hendes drømmekrop af de viste. Med fedtprocenterne afsløret er der måske en lille chance for at hun kan se hendes mål er helt skudt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share