Mild forstrækning i indersiden af låret.


benthj
 Share

Recommended Posts

Jeg har historisk haft en del problemer med forstrækninger. Stort set altid har 3 ugers pause løst problemet, mens de gange fysioterapeuter har ordineret genoptræning er endt med et længere forløb på halve og hele år uden rigtigt at løse problemet. Afledt af denne historik holder jeg blot de tre ugers pause, og tager den derfra.

For 3 uger siden var jeg ude at spille golf, og fik et lille riv i indersiden af højre lår under et af mine sving. Jeg spillede runden færdig, og tænkte ikke nærmere over det. Et par dage senere spillede jeg badminton, men næste dag kunne jeg ane en svag irritation i låret. Jeg gav den tre ugers pause, og tog til badminton i går, hvor jeg havde en stille og rolig session, da min makker ikke fik udfordret mig specielt meget den time vi spillede.

Jeg mærkede intet under kampen, men mærkede det igen svagt da jeg kom ud af badet, og kan stadig mærke lidt svag irritation i dag.

Jeg skal spille 5 runder golf over tre dage om 10 dage, og da det er en længere planlagt udenlandstur med vennerne, som allerede er betalt, så vil jeg selvfølgelig gerne kunne spille her.

Så, hvordan ruster jeg mig bedst til denne tur. Skal jeg træne nogle styrkende øvelser indtil, eller blot lade det få totalt ro, og tage den derfra. Mit håb er selvfølgelig at jeg ikke provokerer det ret meget af at spille golf, selvom det kom af dette, men med lidt mere stille og rolig opvarmning, håber jeg at det er nok. Spørgsmålet er derfor mere hvad jeg gør i de ti dage jeg har indtil turen.

Jeg prøver selvfølgelig at få en tid hos en fysioterapeut, men indtil videre har jeg ikke fundet en af mine sædvanlige hvor jeg kan komme hurtigt til, så derfor modtages gode råd meget gerne, indtil fysioterapeuten kan tage over.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share