HJŒLP til albueskade


rixus
 Share

Recommended Posts

Jeg har igennem de sidste 5-6 måneder døjet en DEL med min venstre albue. icon_e_sad.gif
Har alt i alt trœnet i 2 år men holdte så en pause på 6 måneder hvor jeg overhovedet ikke trœnede. Derefter begyndte jeg at trœne igen og det gjorde jeg så i 7-8 måneder rimelig intensiv (6-7 dage i ugen). Jeg løfter/løftede rimelig tungt og steg utroligt meget nœsten hver uge. Derfor tror jeg også at det er en belastningsskade af sener/ledbånd som jeg har fået - fordi jeg er steget så hurtigt i muskelstyrke.

Har vœret hos lœgen 2 gange hvor jeg fik af vide at jeg skulle tage ipren 3 gange dagligt i 10 dage samtidigt med at jeg skulle holde min albue helt i ro. Det hjalp lidt men da jeg stoppede med ipren vendte smerterne tilbage - lidt vœrre end før, selvom jeg os havde holdt trœningsfri.
Jeg tog så til lœgen igen og fik denne gang besked på fortsat at holde den i ro og på at købe et tennis-albue bånd som jeg skulle gå med fra morgen til aften lige under albuen for at støtte mine sener og samtidigt skulle jeg lave 5-6 fysioterapeut øvelser med armen for at trœne musklerne omkring albuen.

Men lige lidt hjœlper det - og synes faktisk at jeg får mere ondt i albuen af at gå med tennis-albue båndet nogle gange end hvis jeg ikke har det på.
Jeg er ikke på krudt og prøvede i starten at fjerne smerten i albuen ved at spise fiskeolie kapsler og Udo's choice - men selvom jeg øgede doserne hjalp det lige lidt.

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har nogle fif til hvad jeg kan gøre for hurtigere at kunne komme til at trœne igen?

På forhånd tak icon_rolleyes.gif
Link to comment
Share on other sites

Hejsa :-)

Jeg havde præcis samme problem, dog ikke ligeså slemt som dig (tror jeg). Jeg var dog så heldig jeg havde en personlig træner som utrolig hurtig sendte mig til en professionel sports fys, og på 2 sessioner af 500 kr var jeg af med problemet. (var ikke dækket af sygeforsikringen)

Mit problem var jeg havde utrolig mange låsninger i nakken, som gjorde jeg fik spædinger ned i min venstre albue. Jeg fik endda lov til at træne "light" mens min skade var igang, så længe jeg ikke overbelastede den, og hvis det begyndte at gøre ondt så skulle jeg holde lidt pause. Jeg var heller aldrig på smertestillende.

Håber det hjalp :-)

EDIT: hvis du bor i kbh's området, kan jeg evt. henvise dig til min fys som hjalp mig med problemet super hurtigt og effektivt.

Edited by Houlberg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share