Ser ikke tykkere ud!


chri74a9
 Share

Recommended Posts

Hej

Ved godt dette emne minder om et andet som lige er blevet lagt ind. Men ved at følge det emne har jeg ikke rigtig fået svar.

Gennem de seneste mange måneder har jeg kæmpet for at tage på i vægt. Jeg har spist flere måltider og spist mere end jeg normalt plejer spise. Jeg har taget på i vægt men det var også samtidig med at jeg blev højere. Men jeg kan ikke rigtig se nogen forandring på kroppen . Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre for at det ændrer sig?

Det skal lige siges at jeg er 15 år, 182 cm høj og vejer 58 kilo.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Som du selv er inde på, hænger det nok sammen med, at du er blevet både højere og tungere. Spis endnu mere - du spiser sandsynligvis ikke så meget, som du selv tror. Prøv at skrive ned, hvad du spiser i løbet af en hel dag og i hvilke mængder. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg starter normalt morgenen med en fyldt tallerken med havregryn, mælk, og skåret frugt efterfulgt af en skive franskbrød/bolle. I skolen har vi spisepause kl. 10 hvor jeg spiser en rugbrødsmad + frugt/grønsager. Kl. 12 er der spisepause igen hvor jeg tager 2 stykker rugbrød. Efter skole spiser jeg eftermiddagsmad i form af boller (for det meste grovboller) Til aftensmad spiser jeg for det meste 1,5 potion og ca. kl 22 spiser jeg for det meste yoghurt med havregryn til natmad.

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg ikke kalde at spise specielt meget - der skal mere til. Det fortæller din krop dig også, i og med at du ikke tager på. Spis for det første mere - flere skiver pålæg på rugbrøddet, en ekstra banan hist og pist osv. Det hele tæller. Derudover er det for mange lettere at få flydende kalorier ned, så at drikke nogle glas sødmælk (eller så tæt på, du kan holde ud at komme) hver dag er også en god ting. Endelig kan det være en idé at spise en masse nødder/mandler - de mætter ikke så meget men indeholder mange kalorier. :)

Link to comment
Share on other sites

I forhold til din alder og højde spiser du ikke nok.

Det du beskriver kunne ligesåvel være en person som forsøgte at tabe sig.

Ind med mere kcalholdigt mad, masser af protein og masser af sundt fedt....

Link to comment
Share on other sites

Hvilken form for mad er det jeg skulle spise mere af når jeg skal have mere kcalholdig mad, protein og sundt fedt?

- Og Retchen, jeg drikker dog kun letmælk. Er det nok? Skal jeg op og drikke sødmælk og hvad kan man ellers drikke af sådan nogle ting?

Link to comment
Share on other sites

Sødmælk vil være bedre, ja, men hvis du ikke kan få det ned, er det sådan det er. Bare drik masser af mælk, gerne mindst en liter om dagen. Det indeholder masser af gode ting og en vis mængde kalorier. Kakaomælk tæller også med her. En liter letmælk er 450 kcal og en liter sødmælk 640, så du får lige 200 kcal mere dagligt ved at gå over til sødmælk. Igen, alt tæller.

Saftevand, sodavand og juice er jo også flydende kalorier, der giver godt. Desværre er alle tre ting fyldt med sukker, så her skal du helst ikke gå så meget amok som i mælk. :)

Sundt fedt får du fx fra nødder, avocado og fisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share