Smerte i lysken ved dødløft?


6942
 Share

Recommended Posts

Træner meget varieret (løb, cykling, mtb, kajak, crossfit, klatring) - 10-15 timer om ugen.

Denne mængde har jeg holdt de sidste 3-4 år uden videre overbelastningsproblemer.

Men det sidste ~½ år har jeg haft problemer når jeg skal dødløfte.

Jeg varmer op, får pulsen op, laver lidt stræk og tager nogen lette opvarmningssæt, men første tungere sæt (omkring 100 kg, 1RM=160kg) giver en brændende smerte i højre side af lysken.

P.g.a. min meget varierede træning er det sjældent jeg dødløfter, ca. hver 10.-15. dag.

Har problemer 2/3 af gangene jeg dødløfter ca.

Jeg har (dumt, I know) i crossfit wods fortsat på trods af ømheden og den går altid over efter 10-15 gentagelser.

Jeg mærker intet under nogen som helst anden form for aktivitet og området er kun en lille bitte smule ømt når jeg trykker hårdt på det efterfølgende.

Min teknik er bestemt ikke perfekt, men plejer først at halte på de senere gentagelser, og problemet opstår som sagt ved første tunge rep.

Nogen bud på hvad min krop har gang i?

Edited by 6942
Link to comment
Share on other sites

Er du øm efterfølgende og dagen efter? kommer smerten ved andre situationer? Fx. hvis du skal hæve benene imens du ligger på ryggen eller mase en bold mellem dine knæ? Uanset ville jeg nok få en fysioterapeut til at se på det lyskenskader kan være ret komplekse og kan blive svære at slippe af med.

Link to comment
Share on other sites

Nej, smerten ophører helt efterfølgende.
Oplever intet i andre situationer/øvelser/bevægelser.

Kunne godt være jeg skulle tage omkring en fys - det undrer mig bare at det udelukkende er når jeg dødløfter og ikke er hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share