Bare fra dobbelt A - Prøver nu kræfter med TRI


Cirkeline
 Share

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvad er det or nogle skulder/skulderbladsøvelser du laver? Fyssen har sat mig på noget af det samme nemlig.

Jeg laver facepull, dip shrugs, w's, evan oscars stab øvelse og cabel external rotation. Tror kun det siger dig nogwt hvis du googler dem. Er det noget i stil med det du laver ?

Link to comment
Share on other sites

Glemte konstant noget og måtte cykle hjem efter det, så det blev en kort træning på en time, skyndte mig på job og nåede det til tiden. Fandt så ud af vi mødte 14:30 idag, istedet for 15:00, så nåede det slet ikke!

TRÆNING

BOR

3 x 12 x 35 kg

3 s pause i toppen

Lateral pulldown

1 x 12 x 35 kg

2 x 10 x 35 kg

Seated row

3 x 12 x 25 kg

3 s pause i toppen

Mave 5 kg

Skulder+skulderbladsøvelser

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver facepull, dip shrugs, w's, evan oscars stab øvelse og cabel external rotation. Tror kun det siger dig nogwt hvis du googler dem. Er det noget i stil med det du laver ?

Fp, dip shrugs, w og cable ext rot (ses ud til at de to sidste rammer cirka det samme?) kender jeg. Evan oscars stab kan jeg ikke finde noget om. Jeg er også blevet sat på shrugs.

http://www.exrx.net/WeightExercises/TrapeziusUpper/DBShrug.html

Link to comment
Share on other sites

Fp, dip shrugs, w og cable ext rot (ses ud til at de to sidste rammer cirka det samme?) kender jeg. Evan oscars stab kan jeg ikke finde noget om. Jeg er også blevet sat på shrugs.http://www.exrx.net/WeightExercises/TrapeziusUpper/DBShrug.html

Ja det er nogenlunde det samme. Evan oscar er hvor man ligger i planke og skal op og ligge lodret med kroppen og støtte med den ene arm og ben. Det er for skulderbladene. Jeg havde en rotatorcuff skade efter CF og gik med den i et halvt år hvor skulderen er blevet mere og mere løs åbenbart og får smerter af MTB cykling. Det må være noget af det samme

Link to comment
Share on other sites

RONING

4 km 20 min 15 s.

pullup m. lilla elastik

3 x 12 BW

Blev ikke så langt som planlagt da brormand ville ud at spise brunch.
Begyndte igår på min slikafvænning, så nu er der ingen kage eller slik. Forhåbentligt holder jeg den og taber mig lidt. Er ved at være træt af at jeg tager sån på i perioder pga slik.

Edited by Cirkeline
Link to comment
Share on other sites

RONING

4 km 20 min 15 s.

Blev ikke så langt som planlagt da brormand ville ud at spise brunch.

Begyndte igår på min slikafvænning, så nu er der ingen kage eller slik. Forhåbentligt holder jeg den og taber mig lidt. Er ved at være træt af at jeg tager sån på i perioder pga slik.

Hvor ror du og hvad ror du i?

Link to comment
Share on other sites

Ja det er nogenlunde det samme. Evan oscar er hvor man ligger i planke og skal op og ligge lodret med kroppen og støtte med den ene arm og ben. Det er for skulderbladene. Jeg havde en rotatorcuff skade efter CF og gik med den i et halvt år hvor skulderen er blevet mere og mere løs åbenbart og får smerter af MTB cykling. Det må være noget af det samme

Tak for øvelser :-) Jeg har biceps tendonitis siger fyssen, men hun mener åbenbart også at en styrkelse af skuldermuskulaturen er vejen frem for mig :-)

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING

2 km roning

Squat

2 x 12 x 45 kg

1 x 12 x 50 kg

Dødløft

1 x 12 x 60 kg

2 x 8 x 65 kg

BOR

3 x 12 x 35 kg

3 s pause i toppen

Lateral pulldown

1 x 12 x 35 kg

2 x 10 x 35 kg

Seated row

1 x 12 x 25 kg

2 x 10 x 25 kg

3 s pause i toppen

Facepull

3 x 12 x 10 kg

Triceps pushdown

3 x 12 x 12.5 kg

DB biceps

2 x 12 x 7 kg

Pullups m. grøn elastik

1 x 6

2 x 5

Mave 5 kg

skulder+skulderbladsøvelser

Glæder mig allerede til OW imorgen :)

Er på 7. dagen af ingen slik og kage og har tabt mig 1.5 kg indtil videre... det siger lidt om hvor meget jeg egentlig spiser.

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING

Fået nye skulderøvelser som jeg nu skal varme op med, så det blev gjort som lovet.

BOR

3 x 12 x 35 kg

3 s pause i top

Lateral pulldown

1 x 12 x 35 kg

1 x 10 x 35 kg

1 x 12 x 30 kg

Seated row

3 x 12 x 25 kg

3 s pause i top

Bænkpres

3 x 6 x 20 kg

6 s pause i bund

Facepull

3 x 12 x 10 kg

Triceps pushdown

3 x 12 x 12.5 kg

Mave 5 kg

Er på 10. Dagen i mit "ingen raffineret sukker og kage" forsøg. Jeg har tabt ca. 2-2.5 kg, har ikke vejet mig i to dage, så glæder mig til at se det imorgen.

Jeg har fået meget mere energi og er ikke så træt som tidligere. Som slik bruger jeg figner, dadler, tørret abrikos, nøddestænger. Det er super godt og giver en meget bedre fornemmelse bagefter, end slik gør. Er spændt på at se når der er gået de 35 dage.

Link to comment
Share on other sites

D. 8/7

TRÆNING

Gad virkelig ikke idag, det bærer det nok præg af

Squat

1 x 12 x 40 kg

1 x 10 x 40 kg

1 x 6 x 45 kg

Bænkpres

3 x 6-8 x 20 kg

6 s pause i bunden

Lateral pulldown

1 x 12 x 30 kg

2 x 12 x 35 kg

Seated row

3 x 12 x 25 kg

3 s pause

Facepull

3 x 12 x 10 kg

Triceps pushdown

3 x 12 x 12.5 kg

Mave 5 kg

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING

Havde glemt de lukkede kl 22, så det blev ikke til så meget. Håber jeg er frisk imorgen tidlig til at tage en løbetur inden jeg skal hjem i seng.

Dødløft

1 x 12 x 60 kg

1 x 8 x 65 kg

1 x 8 x 70 kg

BOR

1 x 10 x 40 kg

1 x 6 x 40 kg

Pullup m. lilla elastik

2 x 6

skulderblads og skulderøvelser

Link to comment
Share on other sites

Det er imponerende, hvad du har tabt ved at droppe raffineret sukker. Specielt, hvis du spiser andet "naturligt" sukker. Fortsætter vægttabet? :)

Du har godt nok mange nattevagter. Hvad tvinger dig til det? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er imponerende, hvad du har tabt ved at droppe raffineret sukker. Specielt, hvis du spiser andet "naturligt" sukker. Fortsætter vægttabet? :)

Du har godt nok mange nattevagter. Hvad tvinger dig til det? :)

Nej lige nu er der gået stop i det, men holder mig til frugtsukker hvis jeg bliver lækkersulten, så mon ikke der kommer gang i vægttabet igen :) Har dog tilladt mig at spise en dessert på restaurant idag. Det skulle gerne ende med, alt med måde, men ingen raffineret sukker eller kage i hverdage og for såvidt ikke hver weekend, men ved lejlighed.

Jeg arbejdernindenfor sundhedsfaget, så har nattevagter igen hele næste uge.

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING

Skulderbladsøvelser som opvarmning

Squat

2 x 12 x 45 kg

1 x 12 x 50 kg

Dødløft

1 x 12 x 60 kg

1 x 8 x 65 kg

1 x 8 x 70 kg

BOR

1 x 12 x 40 kg

2 x 10 x 40 kg

3 s pause i toppen

Bænkpres

3 x 10 x 20 kg

6 s pause i bund

Lateral pulldown

1 x 12 x 35 kg

2 x 10 x 35 kg

Seated row

2 x 12 x 25 kg

1 x 10 x 25 kg

3 s pause i top

DB hammer curls

3 x 12 x 6 kg

Facepull

3 x 12 x 10 kg

Triceps pushdown

3 x 12 x 12.5 kg

Pullup m. Lilla elastik

1 x 4

2 x 5

Mave 5 kg

Skal have fjernet en rygøvelse, ved bare ikke lige hvilken... Overvejer lateral pulldown hså længe jeg træner et sted med mulighed for pullup med elastik.

Så er jeg meldt til KMD 4:18:4 så nu skal jeg se hvad et triatlon er. Venter stadig svar fra klubber ift. Medlemsskab. Udover det venter et adventure race i næste måned og the beach i september og har søgt fri til et løb i oktober også. Det ser lyst ud :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share