Opereret forreste korsbånd og yderste menisk


michael0206
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg blev for en uge siden opereret i mit højre knæ. Jeg fik af vide, at de havde syet en smule i min menisk og givet mig et helt nyt korsbånd, så jeg vågnede med en skinne, som jeg fik af vide jeg skulle gå med i 2 uger uden at bøje det. Det er så der jeg er nu.
Men er blevet i tvivl om det er meningen at mit knæ skal forblive hævet? Efter en uge er det stadig lige så hævet, som dagen efter operationen?

Og så er jeg i tvivl om der er andre herinde, der har været ude for samme operation, som kan fortælle lidt om efter-operationsforløbet? Jeg fik en masse af vide inden operationen, men det var kun oplysninger om efter en korsbåndsoperation, så jeg føler lidt at jeg mangler lidt info omkring det hele.

Håber I kan hjælpe ;-)

-Michael


Link to comment
Share on other sites

Jeg fik nyt korsbånd + skåret minisken til for et lille år siden.

Jeg kan knapt huske det, men går stærkt ud fra at mit knæ også var hævet i 2 uger efter, og også mere.

Jeg fik noget is jeg skulle lægge på i ~30min af gangen ?

Derudover så pas på her i starten, jeg overvurderede mine egne post-operations skills og lavede nogle dumme vrid da jeg "selv kunne komme op og stå".

Giv det tid, nyd opmærksomheden og når benet kan noget igen, så igang med at træne.

Good luck

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik nyt korsbånd + skåret minisken til for et lille år siden.

Jeg kan knapt huske det, men går stærkt ud fra at mit knæ også var hævet i 2 uger efter, og også mere.

Jeg fik noget is jeg skulle lægge på i ~30min af gangen ?

Derudover så pas på her i starten, jeg overvurderede mine egne post-operations skills og lavede nogle dumme vrid da jeg "selv kunne komme op og stå".

Giv det tid, nyd opmærksomheden og når benet kan noget igen, så igang med at træne.

Good luck

Mange tak for jeres svar!

@perfect_ tænkte på hvor langt du er nået i dag? Hvad kan du og hvordan har skadesforløbet været for dig?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej igen, jeg glemte hurtigt denne tråd, det beklager jeg.

Idag er det ca 10 måneder siden operationen. Jeg kan udføre næsten alle dagligdags bevægelser uden problemer, det samme med squat og dødløft i centret.

Dog kan jeg opleve smerter når knæet har været i samme stilling i længere tid, eller når det bliver udsat for vrid.

Cykling er intet problem overhovedet, mens løb og badminton sagtens kan gennemføres, dog med medium smerter dagen efter. Jeg kunne måske godt spille fodbold eller andre kontakt-sport, dog har jeg en stor mental barriere af "frygten for at noget skulle ske".

Jeg bruger altid knæbind under fysisk aktivitet, og vil anbefale dig at gøre det samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share