Overbelastning i skulder - kan jeg træne?


Omalley
 Share

Recommended Posts

Hej MOL :)

Jeg begyndte for lidt over en måned siden at styrketræne seriøst. Jeg har indtil nu været lettere blegfed, og besluttede derfor, at nu skulle jeg i form.

Men men men... i sidste uge vågnede jeg pludselig op og havde ret ondt i skulderen. Jeg tog til læge, og han fortalte mig, det sikkert var en overbelastning efter min styrketræning.

Nu er der gået en uges tid. Smerterne er ikke så slemme, men kan stadig mærke, det ikke er helt væk. Men jeg vil virkelig gerne i gang med at træne igen... Så mit spørgsmål er derfor, om i har nogle råd til styrketræningsøvelser, jeg kan lave, uden jeg belaster min skulder alt for meget?

Selv tænker jeg, jeg godt kan træne squat, biceps, måske triceps og bryst, hvis jeg ikke bruger frie vægte, mens jeg må undgå pull-ups, dødløft og military press...

Jeg ved godt, det er svært for jer at byde ind med noget, for oftest handler det om at lytte til kroppens signaler. Men jeg tænkte i måske alligevel havde nogle gode råd, jeg kunne tage med mig videre..

På forhånd tak

Edited by Omalley
Link to comment
Share on other sites

Har du trænet med hovedet under armen, siden du på lidt over en måned får en overbelastning?

Det kan også være din form ikke har været speciel god? Få undersøgt din teknik start let og forsigtet, så skal det nok gå alt sammen. Husk at holde din skulder sund det er et meget kompleks led. Træn rotator manchetten og sørg for at der er fornuftig balance i dit træningsprogram.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg træner da ikke med hovedet under armen :)

Jeg burde måske have skrevet i mit indlæg, at jeg ikke er helt ny.. har styrketrænet seriøst før, nu er jeg bare gået igang igen efter en længere pause...

Men jeg vil helt sikkert kigge på nogle øvelser, så jeg kan træne rotator manchetten.

Mange tak for dit svar :)

Edited by Omalley
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share