skade på forfod


Mads-Nord
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

jeg har efterhånden løbet fast i 3 år uden nogen pauser. Jeg løber ca 3 til 4 gange ugentligt på ture mellem 10 og 15 km, gennemsnitligt. Hver 14 dag tager jeg en tur over de 20 km. Jeg har indtil videre løbet et enkelt marathon og nogle halv marathons og er/var i gang med at træne op til et nyt langt løb fær jeg var lidt uheldig. Jeg har aldrig før døjet med en masse skader eller lign. på nær en enkelt gang hvor det var mit knæ den var galt med, dette kom jeg dog forholdsvis hurtigt over. Nu er jeg så blevet ramt af en skade jeg simpelthen ikke kan få has på, hvilket genrer mig ekstremt, da jeg jeg kan se kiloerne stiger og det føles som om min form bliver ringere. Jeg får smerter i forfoden lige før storetås leddet. Smerterne kommer ikke kun når jeg løber men også så snart jeg bærer fodtøj der ikke sidder helt vildt løst, såsom sandaler og lign. Forfoden hæver op til dobbelt størelse, bliver rød og gør vandvittigt ondt. Jeg har så prøvet at holde 3 ugers pause for ikke at forværre skaden og se om den ikke bare gik i sig selv igen. Det har den dog ikke gjort og jeg døjer stadig med det. Er der andre der har prøvet noget lign. eller har en ide om hvad det er og hvad jeg kan gøre for ikke at miste min gode kondi, og hurtigst muligt komme tilbage på løbestien igen.

jeg håber inderligt at der er nogen herinde der kan give mig nogle gode råd til hvad jeg kan gøre.

mange venlige hilsner Mads

.

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om det er prøvet, men det første jeg lige kom på var om du har prøvet at binde dine sko på forskellige måder. Feks ved at bruge en "hællås", kan du binde dine løbesko stramt, uden at de strammer over tæerne og vristen. Ikke sikkert det løser sit problem, men er nemt at afprøve.

http://aktivtraening.dk/spoerg-os/spoerg-om-udstyr/hvordan-laver-jeg-en-snoerelaas-paa-loebeskoene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share