Hjælp kan ik tabe mig!


Morten simonsen
 Share

Recommended Posts

Hej motion online.

Jeg håber på der nogen der godt villle hjælpe mig med mit problem. Jeg er en dreng på 15 år og jeg kan ik tabe mig under 76 kg. Ligemeget hvor meget cardio jeg dyrker eller om jeg skruer langt ned for kulhydraterne så kommer den vægt bare ik længere ned end 76 kg jeg er kraftigt bygget og 180 høj. Men har været helt oppe på 88 kg men har tabt det over de seneste halve år og jeg tænker om jeg måske skulle holde en pause med kuren?

Link to comment
Share on other sites

Hold op med at fokusere så meget på vægten og start med at fokusere på at din 'form' bliver god. Dvs. lav nogle mål som at blive stærkere, hurtigere, mere udholden eks.

Du har den perfekte alder til at bygge noget muskelmasse på kroppen eller bliver en sej løber eller lign. Sæt igang :-)

Link to comment
Share on other sites

76 kg til 180 er ikke en katastrofe, tvært om. Når det er sagt:

Kost er vigtigere end motion i forhold til vægtregulering, og mht kost er det totale kalorieindtag vigtigere end hvor mange kulhydrater du spiser. Så det er der at mistanken retter sig. Tæller du kalorier?

I øvrigt er jeg enig med min navnebror ovenfor :-)

Link to comment
Share on other sites

Som dem ovenover, hvis du kommer med en klar målsætning er det langt nemmere at hjælpe dig. Vægten er en målbar størrelse og skal ikke i alle sammenhæng bruges til at sammenligne personer, din vægt kan være den idealvægt, du kan være undervægtig eller overvægtig, og jeg antager du gerne vil længere ned i vægt pga af dine kammeraters vægt. Se hellere på om dit tøj begynder at sidde løsere og ærmerne på dine t-shirts begynder at stramme, så kan du også se om det går den rigtige vej ;-)

Link to comment
Share on other sites

Simpelt. Spis mindre eller dyrk mere motion.

Til det mere seriøse svar, så vil jeg give de andre ret i, at du skulle stoppe med at fokusere på vægten og i stede se på dit tøj - og i spejlet. Er du tilfreds med, hvad du ser? Arbejd ud fra det, og ikke ud fra hvad en digitalvægt fortæller dig.

Lav lige en liste herinde, over hvad og hvor meget du spiser i løbet af en dag, fx:

kl. 0700: 4 croissanter, 1 liter kakaomælk.
kl. 0930: 1 pose Haribo vingummier.
kl. 1130: 4 cheeseburgere, en stor milkshake
kl. 15:00:
kl. 18:00:
aftensnack:

osv osv... Og forhåbentligt ser din kost ikke ud som ovenstående - og dine tider er måske også anderledes :)

PS: Sæt meget gerne mængder på - gram/ml.

Edited by Morten Gimm Kongsfelt
Link to comment
Share on other sites

Kroppen bestemmer selv hvor den taber sig. Det er programmeret på forhånd. Dvs hvis du taber dig, men ikke på maven, så er det fordi at du skal længere ned i fedtprocent. Man kan ikke punktforbrænde, dvs påvirke kroppen til at forbrænde fedt på maven, før noget andet. Så hvis det er målet, skal du længere ned i vægt.

Link to comment
Share on other sites

Hej motion online.

Jeg håber på der nogen der godt villle hjælpe mig med mit problem. Jeg er en dreng på 15 år og jeg kan ik tabe mig under 76 kg. Ligemeget hvor meget cardio jeg dyrker eller om jeg skruer langt ned for kulhydraterne så kommer den vægt bare ik længere ned end 76 kg jeg er kraftigt bygget og 180 høj. Men har været helt oppe på 88 kg men har tabt det over de seneste halve år og jeg tænker om jeg måske skulle holde en pause med kuren?

Hvis du ligger mærke til det, taber du fedt på same måde som du tager det på.

Mænd vil ofte først få fedt på maven = også der det forsvinder sidst.

Jeg kan se det kører fuldstændigt på samme måde, når jeg gainer og cutter.

Du kan teoretisk ændre på det ved at få fjernet fedceller, ellers er der som de andre skriver, kun hårdt arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten,

Alle de andre har helt ret i de ting de skriver, så jeg vil bare tilføje, at det ikke er unaturligt at nogle folk har "uheldige" fedtdepoter. Nogle kan være slanke og stadig have dobbelthage, fedt omkring knæ osv. De kan være enormt svære at komme af med.

Og i din alder skal du passe på hvor langt ned i fedtprocent du vil gå. Derudover, kroppen har tendens til at "huske og tilpasse", for at "overleve" det vi byder den, den vælger den nemmest mulige løsning, og derfor kan det være nødvendigt ind imellem at "forskrække" kroppen ved at variere træning, kost m.v.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share