Hekseskud / hold i ryggen når jeg strækker højre hofte ud?


bfc
 Share

Recommended Posts

Jeg har erkendt, at jeg har meget stramme hofter og er derfor begyndt at arbejde på dem og har i den forbindelse set en del af Kelly Starrets videoer på mobilitetstræning. Jeg har arbejdet lidt med en lacross bold og min højre hofte gør rigtig nas, når jeg liggende kører bolden rundt på hoften. Det er dog blevet bedre. Jeg har også tidligere oplevet problemer omkring højre lyske, dog kun ved længere løbeture.

hip-mobility-mp4.jpg

Jeg har lavet ovenstående øvelse nogle gange for at strække hoftebøjerne ud, dog med hans højre ben mere lige bagud, så den altså i ovenstående tilfælde vil give et stræk i hans venstre hofte. For en månedstid siden fik jeg så et seriøst hold i ryggen af den øvelse, da jeg var igang med at strække højre hoftebøjer ud. Efter en 4-5 dage var jeg ovre det og startede forsigtigt ud igen. Nu her en måneds tid senere prøvede jeg ovenstående øvelse igen for første gang siden mit hekseskud og bom - endnu et hekseskud, da jeg strak højre hoftebøjer ud, dog slet slet ikke så slemt denne gang og jeg kunne denne gang selv gå hjem dog med smerter.

Er der nogle der har en ide om hvad det kan skyldes? Jeg går stærkt udfra, at problemet har noget med min højre hofte at gøre. Håber nogle kan komme med et bud. Jeg har forøvrigt bestilt fys tid, men kan desværre ikke komme til før om nogle uger.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share