Open water svømning ?


Cirkeline
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg skal igang med lidt træning til triatlon og tænker at svømme i Amager strandpark.

Er der nogle specifikke regler for at svømme derude ? Især ift. At der ofte er mange andre på vandet.

Har i gode råd til påklædning, evt. Svømmebriller, badehætte etc ?

Svømmer i med bare tæer, eller med "sko" til våddragten ?

.... Tak :)

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig hørt om vigeregler for svømmere i havet, men de skøre københavnere kunne jo godt have fundet på nogen ;-) I bassiner er det sådan at man ofter svømmer med uret og overhaler inden om. På havet er man nok bare nød til at holde øje med de andre.

Har selv svømmet over Vejle Fjord. Svømmebriller er et must, og afhængig af vandtemperaturen er en våddragt det også, evt en med korte ben og arme. Badehætte er lidt so so. Ingen sko, da de vil skabe modstand i vandet og hindre dine benspark.

God fornøjelse!

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke lige hjælpe dig med reglerne. Men tror ikke at der er nogle for svømmere. Er der ikke stødt på dem, i den tid jeg har svømmet derude.

Svømmebriller og badehætter er bare et must. Brillerne gør du kan se noget og badehætten, at andre kan se dig! Jep, det hedder bare tår og hænder. Våddragt kommer du sikkert til at bruge i forbindelse med tri, så for at lærer draget og fornemmelse af at svømme i den. Ville jeg personligt i 9-10 gange hoppe i dragten.

Lige ved amager, ville jeg ikke svømme inden i lagune, de dage hvor det blæser godt og der er en massere kites på vandet. Selvfølgelig skal de styrer uden om dig og de vil helt sikkert også gøre alt hvad de kan, for ikke at komme tæt på eller ramme dig, men gør de, gør det av.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for svarene! Har også fundet en side på face, hvor man kan aftale at svømme med en makker, så det fungerer vist meget godt.

Så må jeg ud efter våddragt, hætte og briller :)

Ang. Briller. Køb dem der ligner en bladning mellem et sæt svømme og dykkerbriller. Almindelige svømmebriller er bare ikke fede i åben vand.

Link to comment
Share on other sites

Okay mange tak :)

Jeg har været inde at kigge på våddragt, prøvede nineteen til 2400, som sad rigtig godt. Dog har jeg set at man kan købe andre på nettet til 1500 og jeg tænker lidt om det er fint over nettet ? Hvad gjorde i andre da i begyndte ?

Har tænkt lidt på denne Orca

http://byman-sport.dk/shop/svoemning-svoemmevaaddragt/1382-orca-orca_s4_dame_vaaddragt_-dame.html

Edited by Cirkeline
Link to comment
Share on other sites

Og skrive hvis nogen vil med ud at svømme, det er svært at finde nogen , når man ikek er medlem af tri klub og ens venner ikke har lyst til at svømme :)

I forhold til nogle af dine første spørgsmål i tråden, så har Dansk Svømmeunion nogle udmærkede sider, fx: http://www.svoem.org/Discipliner/Aabent-vand/Forberedelse---gode-raad/

Mht nogen at svømme med, så skrev du tidligere at du havde fundet en FB gruppe - har du prøvet at spørge der? Og var det denne: https://www.facebook.com/groups/OWStraining/

Skriv evt. i gruppen og spørg om der er andre relevante grupper, du kan melde dig ind i. Du kan også undersøge om nogle af tri-klubberne i Kbh. har åbne træninger i åbentvand; jeg ved at Aarhus1900tri har åbne træninger, hvor man kan deltage uden at være medlem af klubben (og måske her finde træningsmakkere).

Vi har en ret velfungerende FB gruppe i Aarhus, hvor der plejer at blive postet rigtig mange forskellige forslag til fællestræninger. Og ellers kan du godt svømme korte ture selv - men sørg for at holde dig langs med kysten, gerne et sted, hvor der er livredder på, og ellers kan du evt. overtale en veninde til at gå og holde øje med dig.

EDIT: Hvis du skal have en chance for at finde svømmemakkere via MOL, så tag og kig logbøgerne igennem og henvend dig til tri'ere via deres logs eller PB. :smile:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Ellers er swimout.dk en god side.

Husk badehætten helst skal være Neon/Orange/Pink da de ses bedst på vandet. Du kan eventuelt erhverve dig en "swim-Safety" bøje som igen gør det nemmere at se dig.

Men der er massere af grupper og stæverne du kan melde dig til på facebook.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share