Min motivation falder langtsomt dag til dag.. "hjælp"


Zeml
 Share

Recommended Posts

Hey Motion-Online.

I april måned lavede jeg en konkurrence med min svorger om hvem der kunne tabe sig mest i løbet af måneden.

Jeg vandt, og besluttede mig for at forsætte vægttabet.

Min Vægt.

1 April: 142 Kg.

1 Juni: 131,9Kg.

16 Juni: 131,7Kg.

Var super fedt de første 2 måneder hvor kg røg af.

Men af en elle randen grund så efter maj måned var over (ikke nogen konkurrence eller noget), begyndte min motivation at falde, og jeg syntes det er røv når nu jeg virkelig gerne vil tabe mig.

Eller med andre ord min motivation til at komme afsted og få trænet er faldet.

Holder mig dog stadig fra chips, sodavand, slik osv og spiser sundt..

Men tilbage til mit spørgsmål, er der nogle her inde som har nogle gode motivations factors eller lign, som kan sparke en ordenligt i røven så man kan komme afsted?.

mvh

Zeml

Link to comment
Share on other sites

For mig har det virket rigtig godt at kigge på billeder, fx på http://beforeandafterfatlosspics.tumblr.com/. Eller smid tøjet og kig på dig selv i et helfigursspejl. Eller kør en konkurrence med dig selv, med nogle delmål. Hvis jeg har tabt mig til X antal kg pr. X dato, må jeg give mig selv nyt løbetøj/ny gadget/whatever du ønsker dig. :)

Link to comment
Share on other sites

Der er enorm forskel på, hvad der motivere os. Men langt de fleste mennesker, bliver dog motiveret, når de har et bestemt mål. Målene kan dog været meget forskellige.

Er der ikke noget som du har drømt om at gøre, noget som du tænker det kommer jeg aldrig til?

Det behøves ikke at være noget, som du ville kunne klare om 3 måneder. Kan ligeså godt sætte en kæmpe mål med det sammen.

EKS. Gennemførsel af The Hammer Traill.

Det kunne være det endelige mål, men for at det ville kunne blive muligt. Skal der sættes en masse små del mål. Men med hvert noget delmål, for du også en succes. Ved at fokusere på forbedringerne af træningen, i stede for vægten. Oplever du ikke irritation over det manglende vægttab, men opturen over at mærke en forbedring i din form. Igennem de mange times træning og forberedelse, som der ville skulle til. Kommer du også til at tabe dig stødt og roligt.

Når du målet, som du gør, hvis du vil. Har du helt sikkert også lavet en livsstilsændring.

Link to comment
Share on other sites

Der er enorm forskel på, hvad der motivere os. Men langt de fleste mennesker, bliver dog motiveret, når de har et bestemt mål. Målene kan dog været meget forskellige.

Er der ikke noget som du har drømt om at gøre, noget som du tænker det kommer jeg aldrig til?

Det behøves ikke at være noget, som du ville kunne klare om 3 måneder. Kan ligeså godt sætte en kæmpe mål med det sammen.

EKS. Gennemførsel af The Hammer Traill.

Det kunne være det endelige mål, men for at det ville kunne blive muligt. Skal der sættes en masse små del mål. Men med hvert noget delmål, for du også en succes. Ved at fokusere på forbedringerne af træningen, i stede for vægten. Oplever du ikke irritation over det manglende vægttab, men opturen over at mærke en forbedring i din form. Igennem de mange times træning og forberedelse, som der ville skulle til. Kommer du også til at tabe dig stødt og roligt.

Når du målet, som du gør, hvis du vil. Har du helt sikkert også lavet en livsstilsændring.

Har en lille drøm om at blive istand til at komme i forsvaret / gennemføre SSR.

Men en af de ting som gør at jeg mister motivationen er at jeg får virkelig store smerter i knæ og Ankler (specielt ankler og benmuskler ved brug af løbebånd), nogle gange så slemt at jeg har gang besvær i op til en time efter.

Normalt har jeg ikke de store problemer med at "ignorer" smerter og forsætte, men lige den smerte jeg oplever i mine Ankler har jeg problemer med..

Hvis jeg på en eller anden måde kunne træne det væk eller optræne mine ankler så det ikke kommer ville jeg være lykkelig.

Det skal dog lige siges at jeg er født med for kort Akillessene som har givet mig lidt problemer igennem hele livet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikkeman skal ignorere smerter under træning - så risikere man bare alvorlige skader. Måske er løbebånd ikke lige sagen, når man er meget overvægtig - det er utrolig hårdt for knæ og ankler. Måske skulle du i stedet svømme eller erstatte løbebånd med motionscyklen? Så kan du vente med løbebåndet til du har tabt dig noget mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikkeman skal ignorere smerter under træning - så risikere man bare alvorlige skader. Måske er løbebånd ikke lige sagen, når man er meget overvægtig - det er utrolig hårdt for knæ og ankler. Måske skulle du i stedet svømme eller erstatte løbebånd med motionscyklen? Så kan du vente med løbebåndet til du har tabt dig noget mere.

:) Bruger også allerede Motionscyklen,

Link to comment
Share on other sites

Har en lille drøm om at blive istand til at komme i forsvaret / gennemføre SSR.

Men en af de ting som gør at jeg mister motivationen er at jeg får virkelig store smerter i knæ og Ankler (specielt ankler og benmuskler ved brug af løbebånd), nogle gange så slemt at jeg har gang besvær i op til en time efter.

Normalt har jeg ikke de store problemer med at "ignorer" smerter og forsætte, men lige den smerte jeg oplever i mine Ankler har jeg problemer med..

Hvis jeg på en eller anden måde kunne træne det væk eller optræne mine ankler så det ikke kommer ville jeg være lykkelig.

Det skal dog lige siges at jeg er født med for kort Akillessene som har givet mig lidt problemer igennem hele livet..

:) Bruger også allerede Motionscyklen,

Ok, men så kan det jo ikke være løbebånd/smerter der de-motiverer dig? Hvad tror du så det er?

Link to comment
Share on other sites

Som det nævnes i tråden, så er det forskelligt hvad der motiverer os. Derfor er du nødt til, at tænke over: Hvorfor begyndte du, at træne (konkurrenceelementet/væddemål, sundhed, ønsket om ændret udseende) / hvad trigger dig?

Du skriver, at du gerne vil i Forsvaret. Det er et godt mål at sætte sig. Spørgsmålet er bare, hvor meget du vil det?

Særligt denne sætning falder jeg over: "Holder mig dog stadig fra chips, sodavand, slik osv og spiser sundt.." Hvad er din definition af sund kost? Forsøg at være ærlig og præcis.

Link to comment
Share on other sites

Hey Motion-Online.

I april måned lavede jeg en konkurrence med min svorger om hvem der kunne tabe sig mest i løbet af måneden.

Jeg vandt, og besluttede mig for at forsætte vægttabet.

Min Vægt.

1 April: 142 Kg.

1 Juni: 131,9Kg.

16 Juni: 131,7Kg.

Var super fedt de første 2 måneder hvor kg røg af.

Men af en elle randen grund så efter maj måned var over (ikke nogen konkurrence eller noget), begyndte min motivation at falde, og jeg syntes det er røv når nu jeg virkelig gerne vil tabe mig.

Eller med andre ord min motivation til at komme afsted og få trænet er faldet.

Holder mig dog stadig fra chips, sodavand, slik osv og spiser sundt..

Men tilbage til mit spørgsmål, er der nogle her inde som har nogle gode motivations factors eller lign, som kan sparke en ordenligt i røven så man kan komme afsted?.

mvh

Zeml

Hej Zeml,

En god ide er at starte en vægttabs dagbogs tråd hvor du opdatere med din vægt osv, det får som regel andre folk til at følge med, hvorefter din motivation gradvist vil stige, især hvis du knytter dig til opbakningen som du vil modtage. Et godt eksempel på en vægttabs dagbog kan du finde på channel7even: Hvordan jeg angreb fedme med Garcinia Cambogia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share