2,4 km løb


Fred080n
 Share

Recommended Posts

Tak for svaret. Jeg går til atletik to gange om ugen, men jeg løber ikke rigtigt lange distancer. For det meste er det sprint jeg lsver, men den seneste tid har jeg været inde og styrketræne. Ellers har jeg været til spinning en gang om ugen i et halvt år.

Jeg har lige nogle ekstra spørgsmål:

Hvad mener du med fin tid? Er det sådan meget godt eller sådan middelmådigt? Kan du evt. sige noget min form, med den tid??

:D

Link to comment
Share on other sites

Hej igen, Frederik

Okay jeg ville ellers anbefale dig at fx træne dig op til at løbe lidt længere distancer, men hvis du går til at atletik, så ville jeg bare følge deres træning :smile:

Som du kan se på siden jeg linker til, så har du et VO2max på 55. (Det er måske endda en liiiille smule højere i virkeligheden, da den antager at du gjorde det på løbebane). Hvis du så kigger her så kan du se at et kondital på 55 er "højt" og alt over 57 er "meget højt" for din alder.

Så bare klø på, det ser alt i alt rigtigt godt ud (jeg tror der kan komme til at ligge en rigtig god 5 km tid i dig) :smile:

Link to comment
Share on other sites

man skal være obs. På at tabellerne sammenligner normal befolkningen. Dvs at hvis ens landsmænd er dovne, og man selv træner score man højt. Jeg ved ikke om de tabeller er lavet ift. amerikans standart?

Der er ingen tvivl om at du løber et ret fornuftig 2.4 km. Men om der er til elite niveau eller ej må andre kloge hoveder svare på. Meld dig evt, ind i en klub hvor kompetente mennesker kan hjælpe dig.

Din alder tager i betragtning er din ildoptagelse jo normalt rigtigt god, så det ville jeg måske ikke ligge for meget i.

Som reference score jeg i det skema Exellent med en Vo2max på 58.5 målt efter en 10 km tid på 43.04

Det tror jeg mange ville være enig med mig i ikke er specielt prangende, derfor min tvivl på skemaete data grundlag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share