Efter 2. gangs operation af knæ med konstrueret forr. korsbånd


Tjockis
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har fået opereret mit venstre knæ to gange - første gang for 7 år siden (på en dengang 12 år gammel skade). Her fik jeg rekonstrueret forreste korsbånd og fjernet inderste del af yderste menisk (bucket-handle læsion).

Jeg er nu blevet opereret igen i knæet, hvor jeg fik fjernet den sidste del af menisken og nogle ledmus. Jeg har også en bruskskade, som sidder lidt bagtil på femur, så jeg tror ikke den generer så meget.

Jeg føler stadig hævelse i mit knæ. Jeg har også problemer når jeg forsøger at 'gå normalt', fordi når jeg kommer ud i helt stræk med venstre ben bagest, og skal trække det med mig, kan jeg mærke et smæld på ydersiden af knæet. Som om at tractus iliotibialis sidder fast på det knogleudspring, som er på ydersiden. Det føles som om det kan afhjælpes en smule i øjeblikket med haseøvelser, så det gør jeg indimellem, når jeg går, for at kunne gå igen.

Men det er da pisseirriterende at jeg ikke kan komme til at gå i helt normal gang, uden at blive straffet på ydersiden af mit knæ?!?! Derudover er jeg bare træt af nærmest konstant hævelse i knæet. Ikke noget man kan se, men jeg kan mærke det. Det er ikke en voldsom hævelse, da jeg både kan bøje måske 90/95% og strække 95/97%.

Er der nogen, der kan nogle fif? Jeg er egentlig stadig af den overbevisning, at det er et problem, der kan 'trænes' på plads, evt. udstrækkes eller noget. Jeg kan ikke forestille mig, at der er mekaniske problematikker, som har noget med den 'blottede brusk' at gøre. Jeg har i hvert fald tænkt, at det mest af alt er fordi al muskulatur er blevet 'slukket' ved operationen, og at der formentlig er en hel del arvæv, som skal 'arbejdes væk'. Jeg forsøger at cykle 3-4 gange om ugen, minimum 30 km hver gang. Jeg tænker at det er den bedste medicin mod arvæv.

Ellers er jeg sgu ved at være lidt tom for idéer, og ikke mindst frustreret over at være sådan et 'særtilfælde', som ingen er RIGTIG kloge på ...

Kan I hjælpe mig?

Mvh Tjockis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share