Løbe vs underskud af kalorier = vægttab?


C4pper
 Share

Recommended Posts

Hej M.O...

Hvad er egentlig forskellen på følgende scenarie ? (hvis vi ser bort fra det selvfølgelig er godt for kroppen at få pulsen op, men bare fokusere på vægttab)

Hvis vi siger mit ligevægtsindtag er 2.500 kalorier.

Dag. A:

Indtager 2.500 kalorier + konditionstræner og forbrænder 500 kalorier.

Dag. B:

Indtager 2.000 kalorier.

Jeg mener det er alligevel noget nemmere (mindre anstrengende) at spise en smule mindre, end at løbe på fuldhammer i en 30 minutter for at forbrænde 500 kalorier)

----------------------------

Jeg stryker træner 3 gange om ugen + konditions træner.

Vil gerne lige strammes lidt op, så jeg ser mere "ripped" ud, uden at tabe for meget muskelmasse.

På forhånd tak :)

Venlig hilsen

C4pper

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvis du har en ølvom du gerne vil af med skal du ned i vægt, det er jo fedt du har oplagret i løbet af 2 år.

Med god træning og kost er det måske muligt at opbygge muskelmasse og smide fedt samtidigt.

Start med at læse om Kost og træning og begynd allerede i dag med det, droppe slik, chips og alt det andet lort er allerede en start.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rabika: det er ikke muligt at tabe sig (ligge i kalorie underskud) og gøre dinemuskler større (som kræver kalorie overskud)

Forskellen på de 2 scenarier er simpelt du kommer i bedre form. Men hvis du kan forbrænde 500 kalorier på 30 min med løb er det ret vildt..

Dog er dee afterburning, dvs du forbrænder efter din træning..

Udover det når dine muskler bliver større forbrænder du mere.. Hvis du ikke vil tabe dig så prøv at find en balance hvor du ikke taber dig men stadig træner hårdt ! Ofte er det svært, så jeg ville forslå ( hvis ikke du er overvægtig) at spise 3000 kalorier dvs 500 mere og tage 5 kilo på. Derefter cutte ned ved at ligge i 500 underskud og træner som du plejer. På den måde starter du med at bygge muskler større, og bagefter gøre dig mere lean og bevare din muskeæmasse..

I denne fase er det vigtig du ikke taber dig for hurtigt. For så er dit arbejde spildt.. Hvis du synes det går for hurtigt ned igen skal du spise mere.. Dvs alt over et halvt kilo om ugen er for meget..

Håber det hjalp dig lidt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share