Tvivl om tab af vægt- og muskelmasse


Dk8000
 Share

Recommended Posts

Hej members :)

Jeg siger i nogle små problemer. Jeg styrketræner som mange andre, men nu er tiden kommet til at faste: Ramadan.

Jeg er muslim, og skal selvfølgelig faste i dette års Ramadan. Men jeg er bange for at "tabe mig", miste min styrke og muskelmasse jeg har opnået indtil videre. Jeg må nemlig ikke spise i cirka 16 timer de fleste dage på måneden (det kommer næsten til at blive 15 timer i løbet af de sidste dage). Cirka fra klokken 5 om natten til 22 om aftnen

Jeg er 17 år, vejer 57 kg og er 177 cm høj. Disse tal viser allerede, at jeg er undervægtig og jég er i gang med at spise flere kalorier end jeg forbrænder. Men er der på nogle måder jeg kan træne på midt i ramadan, mens jeg faster, uden, at de tabe en del muskelmasse eller styrke?? Jeg må accepter at tabe mig en lille smule og noget styrke, men det er ikke sådan at jeg vil miste det helt store. Efter hver træning spiser jeg 100 g havregryn med 35 g whey 100 protein fra bodylap, derefter 2 dåser tun i vand med 4 rugbrød, og til sidst en avocado. Er dette nok?

Ellers har tænkt jeg på at købe weight gainer, indtage det ca. klokken 3-5 hver nat/morgen. Er det en god ide eller er det i det hele taget en god ide at indtage med weight gainer om natten?

Eller er der noget andet jeg skal gøre? Lade vær med at træne hele måneden, sænke trænings niveauet, indtage protein, kulhydrater og fedt på en bestemt måde?

Håber i kan hjælpe og der lyttes til alle forslag! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kigget på hjemmesiden Tungmetal og jeg ved ikke helt hvor jeg skal kigge på hjemmesiden, da der virkelig er mange emner. Kunne du give et tip hvor på hjemmesiden jeg skal kigge?

Edited by Dk8000
Link to comment
Share on other sites

Lean gains er baseret på en ide om af dele døgnet op i en spise- og en fasteperiode. Udgangs forslag er 8 timers spiseperiode (ikke spise uafbrudt men 2-4 måltider) og 16 timers faste. Han synes det er en god ide at styrketræne inden spiseperioden begynder, dog ikke mere end ca 3-4 timer inden. Synes du skulle prøve at træne i perioden lige inden dit kl 22 måltid (kl 20-2130 f.eks.).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share