Ta på! Kost & Træning


Mustafa Markabi
 Share

Recommended Posts

Heey!.. Der har sikkert været en del af de her emner. Men jeg laver nu også en :)

Jeg er 15 år gammel,(som jeg blev for 1 måned siden) og vejer 57kg ca. og er 172-176 cm. høj det er længe siden jeg har målet mig, men jeg er ihvertfald høj.

Det er sådan jeg er en af de kræsne typer :( Jeg vil gerne ta på og vil begynde at træne med en ven i et træningscenter her efter sommerferien.

Jeg vil pre-begynde min træning ved at spise sundt og lav nogle øvelser her hjemme.

Alt i alt, vil jeg gerne have hjælp til en kostplan. Hvad skal man spise før træning, hvor meget. Jeg vil gerne op på de 60-62 kg.

Hvis nogle kunne lave en kostplan ville jeg være meget taknemmelig.

Hvis kommer til kød, er det nok Kalkun,Oksekød,Kylling. Som jeg kan lide, men det er få mændger af det. Men jeg må vil bide det i mig.

Grønsager vil jeg helst ta råt, istedet for rettere osv..

I heldig at jeg faktisk har en god kondi, så det med motionen er intet problem, vil bare ha en plan hvor meget jeg skal træne.

Håber ikke jeg kræver alt,alt,alt for meget..

Tusind tak på forhånd!

Her er jeg-> http://gyazo.com/7363b388b540effb131b95b4f999b20f

Link to comment
Share on other sites

Ved du hvad, nu vil jeg ikke være et unødvendigt dumt-gammelmands-svin, men jeg bliver en lille smule harm, af at læse sådan et indlæg.

Men først, skal du da have ros, for at vil starte træning, om det så er en for tidlig alder er en anden diskussion.

MEN at spørge på et forum, om en eller anden vil lave en kostplan til dig, synes jeg (og nu er det jeg bliver et gammelmands-svin) tyder på en forkælet indstilling!

Lav det dog selv!!! Du skal først og fremmest finde den mængde kalorier, som du kan "tåle" at spise uden at tage på, eller tabe dig.

Når du har fundet det, (det ændre sig, i takt med du tager på, og begynder at træne) så spis 300 kcal ekstra, og 500 kcal ekstra når du begynder at træne.

Der findes flere excel-ark på nettet og her på MOL, hvor næsten alle madgrupper findes, og så er det bare frem med en vægt, og vej det hele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share